Kiitoksia viisaista sanoista Juho ja Timo.
Pari lentopäivää, ja parikymmentä lentoa eurosporttia lisää, eikä vieläkään menen kovin tyylillä. Tänään tuuli oli kääntynyt niin, että eilinen suora sivutuuli vasemmalta vaihtui oikealta takaa tulevaksi tuuleksi. Eli pääsin lentämään samoja temppuja eri suuntaan. Tosi erilaista on lentää cobra oikealta vasemmalle vs vasemmalta oikealle.. en ymmärrä mikä siinä on niin hankalaa. Pullback on myös todella hakusessa, vaikka pidän sitä helppona liikkeenä. Jostain syystä pakitusosuus helposti joko pysähtyy tai karkaa poispäin ikäänkuin joku vääntäisi ailea.. no kai se vaan vaatii treeniä. Parhaiten onnistuu vaakakierteet ja pushover. Autorotaatiohin on tullut jo varmuutta ja otin pari kokeilua naurettavan korkealta ja muutama todella kovasta vauhdista eteenpäin.. hauskaa, mutta ei vielä osu ihan pisteeseen.
En vielä lähenyt miksaamaan mitään, koitan enemmänkin analysoida omaa lentoa ja päättää sitten mitä miksauksia lähtee rakentamaan... suoritukset on kaikkea muuta kuin tasaisia niin ehkä ei vielä kannata sotkea itseään lisää miksauksilla.. pitch=>ele kyllä vaikuttaisi juuri siltä mitä kaipaan.
Tänään lensin säntillisesti koko kisaohjelmaa läpi leijuineen ja akuissa ei perkule ei ihan riitä paukku. Toiseksi viimeisenä liikkeenä on kaksi silmukkaa, ja nopari lyö cutoffin joko ensimmäisessä tai toisessa silmukassa. Akku ei varsinaisesti ole vielä tyhjä, mutta tuulessa ajettu kovavauhtinen silmukka on myrkkyä tyhjälle akulle jolloin kontronik laskee tehot lähelle nollaa. Kokeilin eri kierroksilla, pienemmillä lapakulmilla, jätin jopa leijut väliiin mutta silti.. silmukoissa loppuu aina sähkö. Silmukoiden jälkeen olisi enää autorotaatio, mutta jos sen aloittaa silmukan laelta niin pisteet lienee heikot
Eli vaihtoehtoina on jättää silmukat väliin, parempien 6s-akkujen hommaaminen tai 8s-12s päivitys. Vai saako juurosportissa vaihtaa akun kesken suorituksen jos ehtii työajan (10min) puitteissa?
Lopussa tuli seuraakin, kun Haapalan Pekka paukahti kentälle. Viimeisellä lennolla vaakakierteissä ihmettelin että en minä nyt ihan näin hullusti lennä.. Otin koneen leijuun, kokeilini vähän elevaattorista ja kopteri kääntyi samalla reilusti aile-suunnassa??? Moinen käytös sai keskeyttämään lennon, ajattelin että yksi servo on rikki, mutta ähäkutti... swashdriverin pinnit ovat liikkuneet alas ja nupin ennakko pääsi kääntymään ehkä 50 astetta pieleen, ilmankos ei vaakierre pysynyt kasassa.
Pitsäkö noi liimata kiinni?
Tarttee vissiin rajoittaa holdin negatiivisiä kulmia enempi, eiköhän noi ole liikahtanut siksi että on tippunut pois paikaltaan ja sitten servojen voimalla painettu pinnit liikkeelle... en muutakaan syytä keksi, ei kai noi ittekseenkään voi tuolta valua.