Nupin tsekkailuvideo on jo kuvattu, tänään varmaan illlalla sitä editoin. Sen verran kärsimätön ite olin että tuossa yksi yö sen jo kasasin ja valoa kun ei ollut niin kasauksesta ei ole videoo, mutta nupin esittelen kyllä videolla.
Sähköjen asennuksesta ja muusta lopun vaiheista tulee sitten kyllä taas tarkempaa videota. Odotin ite niin innolla nupin kasausta etten malttanut venailla valosaa päivää ja vapaata (aika mahdottomuus). Pitäisi ostaa joku studiolamppu että vois vaikka yöllä kuvailla...
Mutta jatkoa on kyllä tulossa

E: Niin ja Alignistahan tuo eroaa vaikka ja millä! Gaui on enemmän

Nojoo, tätä 425 hurricanen perusversioo ei ehkä kannata vertailla mihkään hiilikuitu aligneihin, mutta silti oon yllättynyt erittäin positiivisesti siitä miten kaikki palikat nasahtaa yhteen!
Tuo Gauin muovirunko vaan toimii, siinä on sellasia simppeleitä ja toimivia ratkasuja ja se on jämpti. Tukevan olonen ja sellanen... no.. kestävän tuntunen.
Kopteri-Ekillä (nykyään vissii Jeteki nimimerkillä, se jolla on se hiano Mobb Cat Jetti helikopteri) on Gauin kopteri, sillä on ainakin tuo sama 425, mutta se hienompi versio alunupilla ja kaikilla herkuilla.
Ite kans lentäny vaan Alignilla, mutta nyt oli tuo ElyQ:n polttis ja sitten testailin Honkiaisen 425 Gauia (muovi) niin innostuin Gaueista. Se on vaan pirun vakaa lentää, en oo vielä testannu, mutta tuo Jetekin Gaui näyttäis lentävän aivan sairaan nätisti ja on vikkeläkin (FBL ja Helicommand).
Gaui ei ole Suomessa niin suosittu, Align on ottanu vähän sellasen valta-aseman eikä kukaan tunnu tietävän muita koptereita kuin Align. Kaikki kuvittelevat että se Align on maailman paras merkki ja sillai... ei se vaan ole. Hyvä varmasti, siitä en väitä vastaan, tykkään mun 500 rekkulasta, mutta tuo 425 gaui vaan on hauskempi lentää. Se on jotenkin sellanen mukavamman lepposa, vakaa ja lentää kö kiskoilla.
Mulle on tulossa se Gaui X5 tässä parin viikon sisään (tai näin oletan, tulossa se on enivei), se on taas sitten ihan toinen ääripää Gauilta. Eli tämä 425 kun on halvin malli niin se on kallein ja sellanen ns. "high-end" -malli. Hiilikuitua, alumiinia, kaikki vimosen päälle työstettyä. Innolla odotan