Kirjoittaja Aihe: kamerariggejä 500 EP kopteriin  (Luettu 2946 kertaa)

Jay604

  • Vieras
kamerariggejä 500 EP kopteriin
« : 24 Heinäkuu, 2010, 17:51:41 »
Tsekkailin GoPro linkkejä youtubesta ja törmäsin tämmöiseen viritykseen. ]http://www.youtube.com/watch?v=hWWVHkqjz9Y&feature=PlayList&p=DF721B1627371450&index=52&playnext=2]

Mulla näkyy tossa olevan vanha Piezo -gyro ja muutama normi, 9g ja jotain vielä pienempiä servoja co-comanchesta.. ei varmaan ois kovin vaikee värkkäillä 35Mhz systeemi kamera rigille.

Täältä varmaan löytyy ihmisiä ketkä on tehny vastaavaa?

EDITTIÄ: -Löytyihän täältä jo vaikka mitä hienoja projekteja :)

Mitä te kokeneemmat tähän muuten sanotte, mikä on sellanen mutu -arviolla max. luokkaa mitä tuommoseen t-rex 500 sähkökopteriin voi asentaa niin että lentää vielä järkevästi (ei mitään 3D:tä tietenkään, mutta kuvaukseen sopivaa lentoa)

Entä oisko näkyvyyden parantamiseen mitään vinkkejä? ..tuli vaan mieleen että näyttää aika pieneltä toi kopteri jos kunnon ilmakuvaa ottaa esim. OK talosta tai kerrostalosta..
« Viimeksi muokattu: 25 Heinäkuu, 2010, 02:17:21 kirjoittanut Jay604 »

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: kamerariggejä 500 EP kopteriin
« Vastaus #1 : 25 Heinäkuu, 2010, 10:53:14 »
Mitä te kokeneemmat tähän muuten sanotte, mikä on sellanen mutu -arviolla max. luokkaa mitä tuommoseen t-rex 500 sähkökopteriin voi asentaa niin että lentää vielä järkevästi (ei mitään 3D:tä tietenkään, mutta kuvaukseen sopivaa lentoa)

Entä oisko näkyvyyden parantamiseen mitään vinkkejä? ..tuli vaan mieleen että näyttää aika pieneltä toi kopteri jos kunnon ilmakuvaa ottaa esim. OK talosta tai kerrostalosta..
Todella ronskina nyrkkisääntönä voidaan ajatella, että kopteri jaksaa nostaa oman painonsa. Lento-ominaisuudet eivät toki ole enää järin ideaaliset, mutta eipä kuvauskopterilla mitään 3D:tä ole tarkoitus vetääkkään. Suurempana ongelmana on se, että noin suurella kuormalla esimerkiksi autorotaation tekeminen on lähes mahdotonta. Ja onhan siinä nuppikin aika kovilla jo. Mutta omien kokemusteni mukaan onnistuu. :) Riskit kannattaa tietysti tiedostaa ja ottaa huomioon, eli äärirajoille vedetyllä kopterilla ei kannata mennä leijuttelemaan sellaisen paikan päälle, missä ei sovi tulla suoraan kivenä alas. Sähköhäiriöt voivat toki viedä kopterin aivan mihin tahansa, mutta ne ovat asia erikseen ja kummittelevat kopterin koosta riippumatta.

Näkyvyyttä voi parantaa monin keinoin, itse olen todennut toimivaksi värikkäiden ns. lötköpötköjen käyttämisen landareissa tähän tyyliin. Minä tosin heitin toiseen landariin keltaisen, toiseen punaisen, että kopterin asennon erottaa paremmin.

Jay604

  • Vieras
Vs: kamerariggejä 500 EP kopteriin
« Vastaus #2 : 26 Heinäkuu, 2010, 17:22:26 »
Mitä te kokeneemmat tähän muuten sanotte, mikä on sellanen mutu -arviolla max. luokkaa mitä tuommoseen t-rex 500 sähkökopteriin voi asentaa niin että lentää vielä järkevästi (ei mitään 3D:tä tietenkään, mutta kuvaukseen sopivaa lentoa)

Entä oisko näkyvyyden parantamiseen mitään vinkkejä? ..tuli vaan mieleen että näyttää aika pieneltä toi kopteri jos kunnon ilmakuvaa ottaa esim. OK talosta tai kerrostalosta..
Todella ronskina nyrkkisääntönä voidaan ajatella, että kopteri jaksaa nostaa oman painonsa. Lento-ominaisuudet eivät toki ole enää järin ideaaliset, mutta eipä kuvauskopterilla mitään 3D:tä ole tarkoitus vetääkkään. Suurempana ongelmana on se, että noin suurella kuormalla esimerkiksi autorotaation tekeminen on lähes mahdotonta. Ja onhan siinä nuppikin aika kovilla jo. Mutta omien kokemusteni mukaan onnistuu. :) Riskit kannattaa tietysti tiedostaa ja ottaa huomioon, eli äärirajoille vedetyllä kopterilla ei kannata mennä leijuttelemaan sellaisen paikan päälle, missä ei sovi tulla suoraan kivenä alas. Sähköhäiriöt voivat toki viedä kopterin aivan mihin tahansa, mutta ne ovat asia erikseen ja kummittelevat kopterin koosta riippumatta.

Näkyvyyttä voi parantaa monin keinoin, itse olen todennut toimivaksi värikkäiden ns. lötköpötköjen käyttämisen landareissa tähän tyyliin. Minä tosin heitin toiseen landariin keltaisen, toiseen punaisen, että kopterin asennon erottaa paremmin.

kiitti linkistä, just jotain tuommosta ajattelinkin että erottaa vähä korkeammalta onko kopteri perä vai nokka lentäjään päin. Muuten voi olla vaikeuksia saada takaisin alas ehjänä :D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
6165 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Syyskuu, 2012, 14:04:34
kirjoittanut elvis
2 Vastauksia
2459 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2013, 17:34:41
kirjoittanut kaikor
0 Vastauksia
1570 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Maaliskuu, 2013, 08:28:31
kirjoittanut tompe
9 Vastauksia
6122 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Kesäkuu, 2013, 17:22:11
kirjoittanut pilot4fn
2 Vastauksia
18100 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Marraskuu, 2015, 20:35:03
kirjoittanut Hegu