Kirjoittaja Aihe: Fairpricehelis,Australia  (Luettu 6229 kertaa)

kiosa

  • Vieras
Fairpricehelis,Australia
« : 27 Heinäkuu, 2010, 08:47:22 »
Terve! Olen aloittelija ja uusi näissä ympyröissä siis ei juurikaan kokemusta heli lennättämisestä ainoastaan alkukesästä hankin ebaystä tuommoisen oliko se nyt 3 vai 4 kanavainen rtf paketti ja sehän piru vieköön pysy niin nätisti ilmassa ja käänty ja meni eteen ja taakse.Ainoastaan kypsyin siihen että ei saanu olla pienintäkään tuulenvirettä jonka takia se ei jaksanut mennä oiken eteenpäin vastatuuleen sekä myöskin se kun oli kakstaso neljälapainen niin muutaman kerran lavat otti yhteen ja aina flybar solmussa(tai mikä lie nimeltään on :)).Ei jaksanut enää tilailla osia joten tilasin tuolta: http://stores.ebay.com/FAIRPRICEHELIS
hughes rtf paketin(odottelen tällä viikolla tulliin).Sen mitä olen nyt tätä foorumia jälkeenpäin hieman ehtiny lueskella ja opiskella aina välillä niin ei tossa paketissa ainakaan radio ole mikään hyvä mutta normilentoon ilmeisesti säädöt riittää(RadioLink T6HP-E 2.4Ghz 6ch).
Nii sitä tässä vain kyselin mitä alan ammattilaiset ovat mieltä tosta aussi firmasta joka rakentaa lähinnä isoja koptereita?

Poissa Certi

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Team PKS FPV
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #1 : 27 Heinäkuu, 2010, 09:52:40 »
Olisi tullut halvemmaksi (ja myös fiksumpaa) ostaa aito T-Rex 500 kitti, ja vaikka se kaikkien muiden ylistämä Spektrum DX7/DX6i. Ei ole paras mahdollinen setti tuollainen skeili-kiinan kopu kyllä aloitella, säätöjen kanssa tulee varmasti ongelmia. Just my two cents..

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #2 : 27 Heinäkuu, 2010, 11:21:56 »
Mä laskeskelin että tuon hughes paketin hinnaksi tuolee AUD kurssilla 1.4425 postikulujen ja ALVin jälkeen noin 905€
Kopterin kaikki osat mankkaa lukuunottamatta on kerätty Hobbykingiltä ja näyttäisi olevan halvimmat mahdolliset sähköt. Jostain syystä ovat käyttäneet BECitöntä hobbyking SS-noparia jolloin paketti monimutkaistuu turhaan yhdellä 2s lipolla ja erillisellä becillä.  Pikkuinen tuuletinkin on jostain syystä ängetty mukaan...

Väittäisin että 500 kokoluokan skaalakopterin saa tehtyä Alikilin ympärillekin halvemmalla T-REX 500 ESP Super Combo maksaa reksikaupassa 604€, flyskyn mankka jonkun satkun jolloin skaalakopalle jää vielä parisataa

Itse kun napsuttelee nuo osat HK:Sta koriin niin jäädään alle kolmeensataan euroon.. (ilman mankkaa ja skaalakoppaa)

EDIT:  Ai sori, nyt vasta luin että tilasit jo... eli ei muuta kun lentämisen iloa, kyllä tuon vakaasti saa ilmassa pysymään viimeistään säädön jälkeen eikä skaalakopalla mitään repimistä tietty ole tarkoituskaan harrastaa.
 
« Viimeksi muokattu: 27 Heinäkuu, 2010, 12:24:31 kirjoittanut Jussi. »

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #3 : 27 Heinäkuu, 2010, 12:15:26 »
Katsokaapa noista kuvista, joissa runko näkyy ilman koppaa, että minne gyro on tungettu, ja ennenkaikkea, mihin asentoon... ;D
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #4 : 27 Heinäkuu, 2010, 12:25:40 »
Katsokaapa noista kuvista, joissa runko näkyy ilman koppaa, että minne gyro on tungettu, ja ennenkaikkea, mihin asentoon... ;D

Siunatkoon :D

Kiosa: Lienee viisainta käydä kopteri ajatuksella läpi ennen lentoyritystä,  missäpäin maailmaa asustelet? jelppiä löytynee varmastakin kohtuu läheltä.

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #5 : 27 Heinäkuu, 2010, 12:29:44 »
Tota oonko tyhmä vai onko gyro tuossa akun päällä?!
Jotenkin tuo "All Professionally Fitted In To A New Hughes 500 Fiber Class Scale Fuselage" lause kuulostaa hassulta, ottaen huomioon gyron paikan....  ::)
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

kiosa

  • Vieras
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #6 : 27 Heinäkuu, 2010, 13:33:17 »
No sehän on kiva että juttua tulee siunauksia myöten  :D ,joo ei itselläni ole tarkoituskaan hirveän vakavasti alkaa harrastaa näitä härpäköitä vaan ja ainoastaan mökin niittyaukealle vähän hitaasti kurvailemaan(jos sekään onnistuu  :)).En tiedä mutta luulen että näillä aussipojilla on kumminkii aika kova kokemus rakennella näitä vehkeitä,meinaan vain että paljon on kaikennäköistä versiota myytävä ja vaikka halvoilla sähköillä on tehty mitä suuremmissa määrin niin luulen (ja toivon  :)) että ovat lentokelpoisia vehkeitä.Kyllähän toi palautekin näyttää aika hyvältä mitä ovat saanneet myymistään tuotteistaan.Aika paljon olin heihin yhteydessä ja sanoivat että säätävät koneen radioineen valmiiksi ja koelentävät(mene ja tiedä).No katsotaan kun saan koneen eteeni huomenna niin ehkä osaan amatöörinäkin sanoa työn laadusta jotakin.
tuossa muuten yksi palaute tästä hughes kopterista heidän palute osiosta:
Absolutely excellent communications perfect product excellent to deal with AAA++ Member id wallys674 ( Feedback Score Of 67)  Jun-17-10 05:48
  Hughes 500 100% Alloy Carbon Fibre RTF 2.4Ghz TXRX TREX (#200474872015)

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #7 : 27 Heinäkuu, 2010, 14:15:53 »
Australialaisten rakentajien osaamista mitenkään väheksymättä kannattaa ainakin suhtautua asiaan pienellä varauksella, koska gyrojen valmistajat neuvovat käyttöohjeissaan asentamaan gyron pohjan kohtisuoraan pääakseliin nähden jotta gyro ei korjaisi perän asentoa kopterin kallistellessa aile/ele suuntiin.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #8 : 27 Heinäkuu, 2010, 14:55:17 »
Kun noita kuvia katselee lisää, niin onhan siellä koptereita joissa gyro on oikeallakin paikalla ja asennossa. Tuohon hughesin koppaankin gyro näyttää mahtuvan ihan oikeaankin paikaan niin miksipäs se ei siellä olisi. Kuvissa on myös perälavat väärinpäin.. senkin huomaa aika äkkiä ilmassa.

Ja älä nyt käsitä väärin, ihan varmasti tuo joko on ihan hyvä lentää skaalalentoa heti paketista tai sitten siitä sellaisen saa. Ja jos Australialaiset toimivat kuten sanovat, eli kopteri on hyvin kasattu ja testilennetty/säädetty niin voihan siitä jotain maksaakin/se maksaa itsensä takaisin kun ei tule heti niitä ensitorppeja väärän gyron korjaussuunnan tms.. vuoksi.

Katso kuitenkin perälapojen pyörimissuunta/perälavat, gyron asennus, servojen liikesuunnat etc.. varmuuden vuoksi. Jos jokin näistä on pielessä niin sitten kantsii tutkia muutkin asiat koska kone ei ole ehkä sittenkään  koskaan lentänyt. Toinen asia minkä ehkä itse teksin, on tuon UBECin kytkeminen rinnan noparin kanssa jolloin ajoakusta otettaisiin virta myös servoille. Jää vastariakku pois. Kuvassa oleva turnigyn UBEC kestää nimittäin 6s akun jänniteen hienosti joten en ymmärrä miksi erillinen akku.

Aussikaupan kannattaisi kyllä panostaa järkevämpiin kuviin.

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #9 : 27 Heinäkuu, 2010, 15:50:37 »
No sehän on kiva että juttua tulee siunauksia myöten  :D ,joo ei itselläni ole tarkoituskaan hirveän vakavasti alkaa harrastaa näitä härpäköitä vaan ja ainoastaan mökin niittyaukealle vähän hitaasti kurvailemaan(jos sekään onnistuu  :))
Joo, ei ole tarkoitus mitenkään dissata :D Tuo gyron asennus vinolle alustalle vaan on niin kardinaalivirhe ja tarjosi päivän naurut. Ja nimenomaan, jos tarkoitus on kurvailla rennosti silloin tällöin, niin on entistä tärkeämpää että kone toimii, etkä joudu tuhlaamaan harvoja lentohetkiä siihen että purat ja kasaat koneen alusta loppuun. Monilla on se käsitys että "ei minun taidoilla mitään huippulaatua tarvita", mutta se laatu ei tee eroa leijuttelun ja taitolennon, vaan ylipäätään lentämisen ja lähimpään vattupuskaan torppaamisen välillä... ;)

Mutta, jos kopteri on kerran koelennetty, ei ongelmia pitäisi tulla. Varmistat vaan että ruuveissa on lukitteet.
-flybarless, sedative stabilized head-

kiosa

  • Vieras
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #10 : 27 Heinäkuu, 2010, 18:24:42 »
onko tässä kuvasarjassa gyro asennettu vinolle alustalle??? jos tarkoitat noita ylempiä kuvia missä se on akun päällä vinossa niin eiköhän se vain ole kuvausta varten kun kuoret eivät ole paikoillaan,minun mielestäni gyro on alakuvissa aivan vaakasuorassa.Nähtävästi tarvitsen silmälasit  :D

 http://cgi.ebay.com/500-E-Army-Hughes-100-Alloy-Carb-Fibre-Spektrum-Trex-/200500137402?cmd=ViewItem&pt=AU_Toys_Hobbies_Radio_Controlled_Vehicles&hash=item2eaebd4dba

Poissa gonzo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #11 : 27 Heinäkuu, 2010, 18:49:44 »
onko tässä kuvasarjassa gyro asennettu vinolle alustalle??? jos tarkoitat noita ylempiä kuvia missä se on akun päällä vinossa niin eiköhän se vain ole kuvausta varten kun kuoret eivät ole paikoillaan,minun mielestäni gyro on alakuvissa aivan vaakasuorassa.Nähtävästi tarvitsen silmälasit  :D

 http://cgi.ebay.com/500-E-Army-Hughes-100-Alloy-Carb-Fibre-Spektrum-Trex-/200500137402?cmd=ViewItem&pt=AU_Toys_Hobbies_Radio_Controlled_Vehicles&hash=item2eaebd4dba

Juu, on se gyro ihan vaaterissa, ilman koppaa olevissa kuvissa se on harhaanjohtavasti akun päällä, kun ei ole sitä kopan vaneria.

edit: piti sanoman, jotta käheen näkönen peli!
2x HK450 (osina, palikoita puuttuu)

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #12 : 27 Heinäkuu, 2010, 20:02:23 »
onko tässä kuvasarjassa gyro asennettu vinolle alustalle??? jos tarkoitat noita ylempiä kuvia missä se on akun päällä vinossa niin eiköhän se vain ole kuvausta varten kun kuoret eivät ole paikoillaan,minun mielestäni gyro on alakuvissa aivan vaakasuorassa.Nähtävästi tarvitsen silmälasit  :D

 http://cgi.ebay.com/500-E-Army-Hughes-100-Alloy-Carb-Fibre-Spektrum-Trex-/200500137402?cmd=ViewItem&pt=AU_Toys_Hobbies_Radio_Controlled_Vehicles&hash=item2eaebd4dba

Vähän voisi harkita tuotakin paikkaa. Huonolla tuurilla kopteri tulee nokilteen maihin ja sitten rusahtaa. Perälavat noissakin kuvissa väärinpäin.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #13 : 27 Heinäkuu, 2010, 20:04:27 »
Ihan fiksun näköinen skaalakoppa ainakin äkkiä vilkaistuna, todella nopeasti vilkaisin ja näyttää niinkuin kaverit pyörittäisivät juurikin kotoa bisnestään(kuten nyt varmaan monet ebay kauppiaat).. tilaavat hobbykingiltä osat halvalla ja sitten pistävät läjään, myyvät voitolla pois.
Itse olisin lähtenyt tilamaan samat osat itse sieltä hobbykingiltä kasaten itse että tulee tekniikka tutuksi ja tietää ketä syyttää jos jokin homma menee poskelleen, kuitenkin ihan sama mistä ostaa ja mitä ostaa niin se laitos pitäisi käydä läpi. En jaksa edes alkaa latomaan hobbykingillä koriin mutta paljoko lie tulee maksamaan sarja sieltä, ei varmaan paljon. kopteri,akku,sähköt... villi veikkaus että johonkin ~200-300€ pintaan pääsee turnigyn/flyskyn mankalla joka riittää sitten pidemmällekkin ja on varmaan paremmin ohjelmoitavissakin + skaalakoppa ~200€?
Itsellä tuli ihan aluksi tilattua "täpinöissä" joku eskyn räppänä ja melkein sama kun olisi repinyt sen rahan joka ei onneksi ollut paljon, toivottavasti ei käy niin...
Itse olen ikuinen pessimisti enkä ole koskaan pettynyt  ;D  ;D

jatketaan... jätin lähettämättä tämän ja aikani kuluksi rupesin latomaan hobbykingillä koriin rojuja, sinnepäin sopivat komponentit keräsin, radioineen ja lentovalmis kopteri ~350usd posteineen, heliartistin laatukoppa 150usd :(
~500€ alveineen, posteineen.. olisi varmaan jokusen satasen säästänyt.
Näin positiivisesti kannan korteni kekoon :)

Edit:
todella "ammattitaitoisen" kuvan saa kyllä kun lavatkin on väärinpäin ^^

Mutta yhdyn aikaisempiin, kyllä tuolla lentää varmasti oikein hyvin... hinnasta itse en ole vain nyt varma  ::)

"This setup is well over $2000"
Millähän laskupäällä, tai mistä lie osat ostaa.
« Viimeksi muokattu: 27 Heinäkuu, 2010, 20:07:50 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #14 : 27 Heinäkuu, 2010, 20:21:49 »

Itse olisin lähtenyt tilamaan samat osat itse sieltä hobbykingiltä kasaten itse että tulee tekniikka tutuksi ja tietää ketä syyttää jos jokin homma menee poskelleen, kuitenkin ihan sama mistä ostaa ja mitä ostaa niin se laitos pitäisi käydä läpi.

Vähän offtopikki, mutta kuinkahan iso prosentti "oikealla kopterilla" aloittavista jättää leikin kesken ennen kuin on päässyt edes ilmaan? Ei osaa koota, konffata radiota eikä säätää kopteria. Näitäkin takuulla on paljon.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #15 : 27 Heinäkuu, 2010, 20:27:46 »
Niin no siksi olisikin hyvä pyytää sitä apua, sama vaikka rtf-paketin ostajan on hyvä kokeneen kuskin kanssa katsoa läpi että kaikki on ok. Ettei se kallis kone sen takia mene skaskaksi

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

kiosa

  • Vieras
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #16 : 27 Heinäkuu, 2010, 20:30:42 »
et tainnut laskea työtunteja tohon sinun laskelmaasi,nämähän ovat valmiita tai lähes valmiita koneita mitä myyvät.Ei taida ihan pari tuntia riittää tommoisten rakentamiseen.Ajatellaan pa sitä jos joku täällä esim suomessa tekisi näitä suuria skaala koneita ynm.kaupalliseen tarkoitukseen mitä noilla on tarjolla samoilla osilla niin väitämpä että hinta olisi kalliimpi.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #17 : 27 Heinäkuu, 2010, 20:35:14 »
Niin no en nyt tarkoituksella moista ajatellut, rakentaminen ja säätäminen kuuluu isona osana harrastukseen joten sekin on hyvä oppia/tehdä. Tottakai jos kaupallisesti tehdään niin pitää työkin veloittaa, mutta ei sillä varmaan kukaan elä, suomessa ei ainakaan.
Mutta toivotaan että saat hyvän koneen jolla on ilo lennellä  8)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #18 : 27 Heinäkuu, 2010, 20:38:16 »
Hienoja ovat nämä skaala kopterit.
Itsellä MD500 Raptor 60 tekniikka
sisällä.Omassa ainakin,on kierokset
rajattu en tiedä miten näissä
sähkö vehkeissä onko erinlailla
miten polttis vehkeissä.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #19 : 27 Heinäkuu, 2010, 20:47:14 »
Työtuntien laskeminen tai pois jättäminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Kun kopteri ei ole itselle tuttu, tulee ensimmäisen torpin yhteydessä käytettyä melkein sama määrä ekstratunteja ihan vaan tutustuessa vermeeseen, joka kopterin kasaamiseen kuluisi. Toisaalta jo jokaisen ruuvin läpikäyminen lukitetta etsiessa vie helposti useita tunteja.

Tiedän että tällaisia neuvoja on hankala ottaa vastaan, mutta loppujen lopuksi itse kokoaminen on se ainoa oikea tie harrastukseen. Kuten edellä on sanottu, laitteiden kasaaminen ja puunaaminen on olennainen osa harrastusta, siitä ei pääse mihinkään. Mutta kyllä sen sitten pikkuhiljaa huomaa, lähti harrastukseen mukaan miten tahansa! :) Itse aloitin halvalla koaksiaalilla joka ei edes lentänyt sinne minne ohjasi. :P

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #20 : 27 Heinäkuu, 2010, 21:37:40 »
Kyllähän sitä perustrexin tai kloonin varmasti murjoo kasaan pariin tuntiin, jos niikseen tulee. Eri asia on sitten kun nautiskellen käy jokaisen nippelin läpi, viimeistelee kaikkien lapojen reunat, öljyää laakerit, miettii siistejä sähkövetoja jne. Pari iltaa menee tuollaisessa 450 sarjalaisessa kun huolella käy läpi ja pari asennuskaljaa ottaa.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #21 : 27 Heinäkuu, 2010, 23:17:52 »
et tainnut laskea työtunteja tohon sinun laskelmaasi,nämähän ovat valmiita tai lähes valmiita koneita mitä myyvät.Ei taida ihan pari tuntia riittää tommoisten rakentamiseen.Ajatellaan pa sitä jos joku täällä esim suomessa tekisi näitä suuria skaala koneita ynm.kaupalliseen tarkoitukseen mitä noilla on tarjolla samoilla osilla niin väitämpä että hinta olisi kalliimpi.

vähän referenssiä, mitä jossainpäin maailmaa työtunnit kopterin kasaamisessa ja säätämisessä kustantaa. Tuossa nyt ehkä vähän enemmän kasattavaa ja säädettävää, kun on kameratelinettä ja autopilottia, mutta saa nyt vähän hajua. Eli siellä oli 20 tuntia ja 55 dollaria per tunti.

ps. Kukahan tekisi tarjouksen mun 450:n korjauksesta ja säädöstä (ehkä voisin pienen kahvirahan antaa)?  :)
« Viimeksi muokattu: 27 Heinäkuu, 2010, 23:21:52 kirjoittanut Mikka »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #22 : 28 Heinäkuu, 2010, 07:02:39 »
No voiko näitä nyt vertailla, paikallinen kopteri harrastaja auttaisi varmasti ilmaikseksi tai jos kahvit kylkeen keität... kyllä se vaan kuuluu harrastukseen. Jokainen siis maksaa mistä haluaa mutta itse en ole valmis maksamaan monta sataa työstä jonka tekisin myös itse ja vielä hyötyisin siitä. Seuraavan tontin sattuessakin viedään paikalliseen kopukorjaamoon?  ;D
Mutta poikkeaa jo aiheesta->

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa okallio

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #23 : 28 Heinäkuu, 2010, 09:39:05 »
Final edit: No nyt osasin lukea että kopteri olikin jo tosiaan matkalla joten nämä lurinat meni vähän off-topicciin tai muuhun...

"RETURN POLICY
Please note, all items are fully checked before dispatch. It is also strongly recommended that you learn how to use your new heli using a flight simulator or working with a professional.
If a problem is found after receiving the item(s), please contact us within 24 hours.
Exchange will only cover dead on arrival only and does not cover any crash or damage caused by the users.
Returned items should include the original packaging and all accessories.
Buyers are responsible for the postage of returned items. Re-sending postage will be covered by us.
A refund will only be provided on a brand new item (still sealed and packed in its original packing). The refund for the item returned does not include the postage, handling and insurance fees. The buyer must pay for the postage of sending the item back to us."

En löytänyt noilta sivuilta tietoja miten kopterit pakataan. Jos olet ollut heihin jo yhteydessä ja tuntuvat innokkailta kauppamiehiltä niin voisit ehkä pyytää kuvaa miten kopteri on pakattu. Siis jos eivät vielä ole lähettäneet tätä. Tietenkin jos ovat kauppaa jo enemmän näillä tehneet niin varmaan joku muukin on jo tätä kysynyt niin heillä varmaan on referenssikuvia. Niistä voi sitten arvioida tuleeko ehjänä. Ainakin jonkinlainen iskuilmaisin (siis jotain tälläistä http://www.shockwatch.com/news/press_releases_html.php?pagehtm=SWPR4-06_SWLabel_PR.htm) olisi hyvä paketista löytyä siltä varalta jos tavara näyttää murjotulta niin voi jo ennen aukaisua nähdä onko heitelty tms. tai tarvii vakuutuksen kanssa ruveta touhuamaan.

Lähinnä arveluttaa pyrstön kuljetuksen kesto. ARFfi kitit yleensä tulee perä irti mutta tämä on kait jo ihan täysin kasattu. Olen aikoinaan itse yhden paketin (kasattu kopteri) kanssa tapellut kun se oli vaurioitunut Suomen sisäisessä kuljetuksessa. Oli aika savotta saada rahoja vakuutuksesta kun ei ollut kuvia pakkauksesta tms.

Tämä huoli lähinnä siksi kun töissä näkee aika paljon ympäri maailmaa tulleita tuon kokoluokan paketteja ja ne on kyllä joskus aika rupisessa kunnossa vaikka kulkevatkin ihan hyviä "reittejä". Osassa on iskuarkaa tavaraa ja niissä ei pulinat auta tavaran kunnosta jos iskuilmaisin puuttuu.

EDIT. Ja osa omistakin paketeista aika heikossa hapessa ollut. Tarkoitus ei ole pelotella tms. mutta kun näissä kuljetuksissa kuitenkin joskus tulee vahinkoja niin on hyvä selvitellä (ainakin tämän arvoisissa paketeissa) etukäteen lähettäjän kanssa että mitä oikeasti tehdään jos jotain sattuu.

EDIT2. Takuuasioita oli tuolla sivuilla käsiteltykin aika kattavasti mutta itseä kiinnostaa mitä tässä tapauksessa tarkoitetaan DOAlla "Exchange will only cover dead on arrival only" kun tämä kuitenkin on aika monimutkainen setti.

« Viimeksi muokattu: 28 Heinäkuu, 2010, 10:01:40 kirjoittanut okallio »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Fairpricehelis,Australia
« Vastaus #24 : 28 Heinäkuu, 2010, 13:30:02 »
Doa:lla todennäköisesti taroitetaan sitä jos jokin kopterin osa tai komponentti on viallinen/ei toimi. Jolloin he korvaavat sen. Näin käsitän.
Tuota paketin kuntoa on turha ehkä rueta spekuloimaan, jos ja jos niin lehmäkin lentäisi ^^
Paljon tulee tilailtua ulkomailta erinäisistä paikoista eikä koskaan ole vielä älyttömän honosti kohdeltua pakettia, vähän kulmat rutussa ehkä.
Jos postissa katson paketin olevan erittäin huonossa kunnossa niin älä ota sitä vastaan, tai avaa se siellä ja jos hommat on särki niin älä kuittaa vastaanotetuksi, sitten yhteys kauppiaaseen ja selvittelemään. Taannoin tilasin ja toimitus tapahtui dhl:llä jos tässä olisi pakkaus rikki niin olisi pitänyt ottaa dhl:n yhteys heti kuvien jne kera eikä jäädä miettimään.. siis jos olisi ollut ongelmia.
Paketin kunto saapuessa ei periaattessa ole kauppiaan ongelma heti, vaan kuljetusfirma joka on korvausvelvollinen lähettäjälle.. lähettäjä taas korvaa ostajalle. Näin olen käsittänyt.
Itsellekkin on tulossa saksasta toista metriä pitkä paketti, eikä kyllä huoleta yhtään missä kunnossa tulee.. jos on paskana niin sitten kuljetukseen osallistuneet postit saavat kuulla asiasta.
Vähän sama kun alkaisi pelkäämään ulkona liikkuessaan auton alle jäämistä ^^
« Viimeksi muokattu: 28 Heinäkuu, 2010, 13:34:58 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz