Final edit: No nyt osasin lukea että kopteri olikin jo tosiaan matkalla joten nämä lurinat meni vähän off-topicciin tai muuhun...
"RETURN POLICY
Please note, all items are fully checked before dispatch. It is also strongly recommended that you learn how to use your new heli using a flight simulator or working with a professional.
If a problem is found after receiving the item(s), please contact us within 24 hours.
Exchange will only cover dead on arrival only and does not cover any crash or damage caused by the users.
Returned items should include the original packaging and all accessories.
Buyers are responsible for the postage of returned items. Re-sending postage will be covered by us.
A refund will only be provided on a brand new item (still sealed and packed in its original packing). The refund for the item returned does not include the postage, handling and insurance fees. The buyer must pay for the postage of sending the item back to us."
En löytänyt noilta sivuilta tietoja miten kopterit pakataan. Jos olet ollut heihin jo yhteydessä ja tuntuvat innokkailta kauppamiehiltä niin voisit ehkä pyytää kuvaa miten kopteri on pakattu. Siis jos eivät vielä ole lähettäneet tätä. Tietenkin jos ovat kauppaa jo enemmän näillä tehneet niin varmaan joku muukin on jo tätä kysynyt niin heillä varmaan on referenssikuvia. Niistä voi sitten arvioida tuleeko ehjänä. Ainakin jonkinlainen iskuilmaisin (siis jotain tälläistä
http://www.shockwatch.com/news/press_releases_html.php?pagehtm=SWPR4-06_SWLabel_PR.htm) olisi hyvä paketista löytyä siltä varalta jos tavara näyttää murjotulta niin voi jo ennen aukaisua nähdä onko heitelty tms. tai tarvii vakuutuksen kanssa ruveta touhuamaan.
Lähinnä arveluttaa pyrstön kuljetuksen kesto. ARFfi kitit yleensä tulee perä irti mutta tämä on kait jo ihan täysin kasattu. Olen aikoinaan itse yhden paketin (kasattu kopteri) kanssa tapellut kun se oli vaurioitunut Suomen sisäisessä kuljetuksessa. Oli aika savotta saada rahoja vakuutuksesta kun ei ollut kuvia pakkauksesta tms.
Tämä huoli lähinnä siksi kun töissä näkee aika paljon ympäri maailmaa tulleita tuon kokoluokan paketteja ja ne on kyllä joskus aika rupisessa kunnossa vaikka kulkevatkin ihan hyviä "reittejä". Osassa on iskuarkaa tavaraa ja niissä ei pulinat auta tavaran kunnosta jos iskuilmaisin puuttuu.
EDIT. Ja osa omistakin paketeista aika heikossa hapessa ollut. Tarkoitus ei ole pelotella tms. mutta kun näissä kuljetuksissa kuitenkin joskus tulee vahinkoja niin on hyvä selvitellä (ainakin tämän arvoisissa paketeissa) etukäteen lähettäjän kanssa että mitä oikeasti tehdään jos jotain sattuu.
EDIT2. Takuuasioita oli tuolla sivuilla käsiteltykin aika kattavasti mutta itseä kiinnostaa mitä tässä tapauksessa tarkoitetaan DOAlla "Exchange will only cover
dead
on
arrival only" kun tämä kuitenkin on aika monimutkainen setti.