Kirjoittaja Aihe: ei heikkohermoisille...  (Luettu 42793 kertaa)

Rity

  • Vieras
ei heikkohermoisille...
« : 29 Heinäkuu, 2010, 19:57:41 »
anteeksi jo etukäteen  8)

jo hetken aikaa tehnyt mieli myös lennokkia, mielellään tietty sellaista johon kelpaisi samat 2200 3S turnipsit mitä nelipuolikkaatkin syö.

Kaipaisin siis suosituksia ja vinkkejä moisen hankintaan joka soveltuu peruslentelyyn, vähän jos pääsisi silmukkaa ja vaakakierrettä kokeilemaan jne... Kaipaan viihdykettä, en rakenteluprojektia, joten ei balsan liimailua jne... Helpolla vaan taivaalle.

Eipä noi akut ihmeitä maksa, joten voin tietty hommata omat akutkin jos menee hankalaksi.

Täältä kun löytyy kuitenkin lennuharrastajiakin, joten vinkkejä alkuun utelen täältä, jos moinen tulee joskus hankittua niin menen sitten tuonne lennupuolelle kyselemään :)

Poissa kimce

  • Pro torppari
  • ****
  • - sähköllä olisit jo ilmassa -
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #1 : 29 Heinäkuu, 2010, 21:20:17 »
mulla on tää ja oon tykänny. Kaikki yritetyt liikkeet onnistuu, menee hiljaa ja kovaa ja aika kestäväkin on ollu. Edullisesti pian taivaalle ja temppuja, ilman erikoisia kommervenkkejä, ei muuta. Varmaan vähän ajan päästä himoittaa isompi ja hienompi, mutta tän kesän menen vielä tällä. Jos on eka lennokki, niin voi olla aluksi vähän hankala, koska sakkaa helposti siivenkärjelleen. Tuu kattoon joskus meidän lennätyspellolle.

Mielipiteitä varmasti tulee muiltakin, joilla on enemmän kokemusta. Omat lennättelyurat kun on muutenkin aika lyhyet.

Niin ja mä olen lennättäny 1800 mAh 3S turnipseilla, niitäkin varten piti vähän kovertaa runkoa, mutta varmaan saa vähän isommatkin mahtumaan.
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Gaui ep 200v2 fes microbeast
Formosa
Dymond Albatros
Hangar 9 - DeNight Special
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #2 : 29 Heinäkuu, 2010, 21:26:39 »
Ei se rakentaminenkaan paha homma ole, viikossa melkein saa valmiiks, jos joka ehto vähän askartelee...

http://raumrc.viuhka.fi/index.php?action=media;sa=item;in=20

Käytän tuossa 2200mAh 3s lipakoita.  ;)
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #3 : 29 Heinäkuu, 2010, 21:39:20 »
joo,formosa on hyvä kone. mutta en kyllä alkais 2200mAhhin akkuja siihen yrittään.pahimmassa tapauksessa saat kyllä todella kiikkerän koneen.
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Rity

  • Vieras
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #4 : 29 Heinäkuu, 2010, 21:49:57 »
rakentelu ei siksi innosta ainakaan vielä, koska ei ole kokemusta lennokeista ja jos/kun kasaan sen väärin niin käy kuten belttien kanssa, eli ei pysy ilmassa etenkään kun ei ole lentotaitoakaan. Belttien kanssa kävi tosin niin että oli "valmiiksi kasassa", mutta ei tippaakaan taitoa, lähinnä liikaa intoa, sen jälkeen opeteltiin rakentelemaan.

Akut ei ihmeitä maksa, joten ei tosiaan tarvi noiden nykyisien mahtua sinne.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #5 : 29 Heinäkuu, 2010, 22:19:49 »
Joku ~120cm kärkivälin kone varmaan taittuu noille rekkulan akuille ihan näppärästi... tai sitten ostat vaan tämmösen  ;D
Hobbykingistä joku halpa styrsapaali, se cessna 400 on ihan fiksun näkönen, tosin ylätaso on helpompi lentää

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa maek

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #6 : 29 Heinäkuu, 2010, 23:07:27 »
mulla on tää ja oon tykänny. Kaikki yritetyt liikkeet onnistuu, menee hiljaa ja kovaa ja aika kestäväkin on ollu. Edullisesti pian taivaalle ja temppuja, ilman erikoisia kommervenkkejä, ei muuta. Varmaan vähän ajan päästä himoittaa isompi ja hienompi, mutta tän kesän menen vielä tällä. Jos on eka lennokki, niin voi olla aluksi vähän hankala, koska sakkaa helposti siivenkärjelleen. Tuu kattoon joskus meidän lennätyspellolle.

Mielipiteitä varmasti tulee muiltakin, joilla on enemmän kokemusta. Omat lennättelyurat kun on muutenkin aika lyhyet.

Niin ja mä olen lennättäny 1800 mAh 3S turnipseilla, niitäkin varten piti vähän kovertaa runkoa, mutta varmaan saa vähän isommatkin mahtumaan.

Luonnollisesti sarjan mukana tulevalla moottorilla ei 3-kennoista lipoa voi käyttää.
150-250 W harjaton on hyvä moottori alkuperäisen tilalle.

Mun Formosassa on 200 W harjaton ja 2000 mAh 3s lipot.
Trex 500L Dominator, Beam E4 V1 FBL, Trex 250 dfc, Assault 100 Flybarless Dual Brushless
Turnigy SK450 Quad Copter, 250 quadrokopteri, Hubsan x4 HD, Hubsan H501S X4, 7 kiinteäsiipistä
Futaba T10J, Flysky TH9X

Poissa kimce

  • Pro torppari
  • ****
  • - sähköllä olisit jo ilmassa -
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #7 : 30 Heinäkuu, 2010, 00:39:58 »
Luonnollisesti sarjan mukana tulevalla moottorilla ei 3-kennoista lipoa voi käyttää.
150-250 W harjaton on hyvä moottori alkuperäisen tilalle.
Joo, mulla kans harjaton. Mukana tulleen harjallisen myin jollekin, jonka harjaton oli vasta tulossa. Vetoa löytyy riittävästi.
Hobbykingistä joku halpa styrsapaali, se cessna 400 on ihan fiksun näkönen, tosin ylätaso on helpompi lentää
Hobbykingissä on ihan hyvä valikoima, mutta hinnan puolesta ei ehkä kannata koko lennokkia tilata. Toimituskulut lennokille tulee sellaiseksi, että on melkein sama hankkia Suomesta nopeammin joku lennokki. Taas kapea-alaisella kokemuksella puhutaan. Mutta kyllähän siellä kiinnostavia on.. ;D
« Viimeksi muokattu: 30 Heinäkuu, 2010, 00:44:04 kirjoittanut kimce »
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Gaui ep 200v2 fes microbeast
Formosa
Dymond Albatros
Hangar 9 - DeNight Special
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #8 : 30 Heinäkuu, 2010, 21:49:43 »
Niin no, jos hopikinkiltä haluaa niin itsekkin ostaisin vain niitä saksan varastossa olevia, ei tartte tullien kanssa tapella..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Lentävä Koala

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #9 : 30 Heinäkuu, 2010, 21:54:19 »
Itse aloitin harjoittelun tällaisella. Alkuun yritin konetta loihtia ilmaan järvestä, mikä osoittautui silloisella tietotaidolla mahdottomaksi. Maasta kone nousi ilmaan kuin unelma, mutta laskeutuminen oli sitten jo taas ihan toinen tarinansa. Nyt kone on taas telakalla viimeisimmän lentoyrityksen johdosta. Tarkoituksenani on saada se vielä tämän kesän aikana ilmaan tavalla tai toisella.

Suositukseni lennujen kanssa aloittelijalle on se, että hommaa kone, johon saa varaosana mm. kaikkea. Itse olen metsästänyt varaosia, epoxannut niitä iPodin myyntilaatikosta, leikannut ja hionut muikkujen toimituslaatikosta yms :) Askarteluhenkisyyttä vaatii, ainakin styroxista tehdyt lennokit. Liidokkiharrastuksesta nuoruudessani on ollut suunnaton hyöty. Koneen siipien, potkurien ja muiden "helposti" rikkoutuvien osien lisäksi olen onnistunut jo kahdesti telomaan koneen rungon.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #10 : 30 Heinäkuu, 2010, 22:40:13 »
Tai ostaa niin halvan arffin että voi ostaa aina uuden, esim jokin ylätaso polttis.. miksei sähkökin traineri maksaa joku 70€ niin sama laittaa uusi kun pistää päreiksi... voihan vanhasta jäädä jotain ehjäksi ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #11 : 30 Heinäkuu, 2010, 22:43:48 »


Tota tarvitaan jos styrsa koneella harrastelee, tai foam safe pikistä ;)
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Rity

  • Vieras
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #12 : 04 Elokuu, 2010, 20:58:40 »

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #13 : 04 Elokuu, 2010, 21:05:55 »
Varmasti ihan lentävä peli.
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa kimce

  • Pro torppari
  • ****
  • - sähköllä olisit jo ilmassa -
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #14 : 04 Elokuu, 2010, 21:46:52 »
Hyvältä näyttää. Anna mennä! :)
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Gaui ep 200v2 fes microbeast
Formosa
Dymond Albatros
Hangar 9 - DeNight Special
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #15 : 04 Elokuu, 2010, 21:51:50 »
joo!tuosta me halutaan kuulla!! :D
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Rity

  • Vieras
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #16 : 04 Elokuu, 2010, 22:11:06 »
jaa, no sinne meni tilaus, kaipa se noita akkuja syö, otin muutaman mukaan: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=6474

vastari pitäisi vielä keksiä DX7:n kaveriksi, saa tarjota.

mitenköhän tämäkin taas selitetään vaimolle...

Poissa kimce

  • Pro torppari
  • ****
  • - sähköllä olisit jo ilmassa -
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #17 : 04 Elokuu, 2010, 23:15:20 »
mitenköhän tämäkin taas selitetään vaimolle...

"No kun sai niin halvalla, myöhemmin se olis maksanu puolet enemmän". Ja pitäähän näihin tutustua siltä varalta, että jälkikasvu kiinnostuu.

Ja muista aina oma-alotteisesti kertoa niiden halpojen osien hinnat ja unohdat rahdit. Esim. "No tilasin kiinasta kympillä sellaisen.." (ja samassa lähetyksessa tusinan muuta, kalliimpaa asiaa + rahdit ja tullit....). "Suomesta jos ostaa, niin tää maksaa 4 tai 5 kertaa enemmän".. "No tää nyt on parin euron osa, suomesta kannatta ostaa kun tulee nopiaan."
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Gaui ep 200v2 fes microbeast
Formosa
Dymond Albatros
Hangar 9 - DeNight Special
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #18 : 04 Elokuu, 2010, 23:41:10 »
Pieni kone ;)

Oma extra alkaa pikkuhiljaa olemaan kuosissa... pieniä neppailuja vielä!

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Rity

  • Vieras
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #19 : 05 Elokuu, 2010, 08:12:38 »
Pieni kone ;)

Oma extra alkaa pikkuhiljaa olemaan kuosissa... pieniä neppailuja vielä!

Onhan tuo oikeasti aika pieni, mutta ajatuksena oli että pienemmällä pääsisi omasta pihasta ilmaan ja laskeutumaan, itse lentely sitten viereisellä pellolla. Mutta katsotaan nyt mikä kipinä vielä iskee, olishan se hienoa jos voisi vähän tuulessakin lentää...

Poissa kopu95

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #20 : 10 Elokuu, 2010, 20:02:51 »
Toi yak on sit aika äkänen (tai ainaki ton tyyppiset koneet on yleensä äkäsiä) ja tos on aika ohut siipi profiili nii luultavasti äkänen peli.Jos se on kerra su eka kone nii ekalle lennolle kohtuu liike radat ja jos mahollista joku kokeneempi pilotti trimmaamaan.Toisaalta ku oon noin 7vuotta harrastanu lennokeita nii on siinä tullu vastaan aloittelijoita jotka on ostanu jonkun puistopuhkun tai vastaavan ja lentäny si sitä ihan kunnolla.
Mut kyllä toi lentää jos simulla on lennättäny lennokkeja tai päässy testaan miten lennokki käyttäytyy.

Rity

  • Vieras
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #21 : 10 Elokuu, 2010, 22:01:21 »
Toi yak on sit aika äkänen (tai ainaki ton tyyppiset koneet on yleensä äkäsiä) ja tos on aika ohut siipi profiili nii luultavasti äkänen peli.Jos se on kerra su eka kone nii ekalle lennolle kohtuu liike radat ja jos mahollista joku kokeneempi pilotti trimmaamaan.Toisaalta ku oon noin 7vuotta harrastanu lennokeita nii on siinä tullu vastaan aloittelijoita jotka on ostanu jonkun puistopuhkun tai vastaavan ja lentäny si sitä ihan kunnolla.
Mut kyllä toi lentää jos simulla on lennättäny lennokkeja tai päässy testaan miten lennokki käyttäytyy.

näinpä... testailin simussa vähän vastaavaa konetta ja olihan siinä ohjelmaa... Varmaan menee kaapin päälle jemmaan ja pitää hommata joku helpompi enemmän liitelevä.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #22 : 12 Elokuu, 2010, 19:57:05 »
Simussa on kaikki koneet jotenkin törkeän helppoja lentää, tänään muuten lensi extra "ekan kerran" omasta ohjauksestani, jopa nousut ja laskut... kaveri oli vielä opetuskaapelin päässä jos sattuu olemaan tarvetta. Tulikin kun tunsin että joku kärpänen yrittää tunkeutua korvaan  ;D
Kaveri otti ohjat hetkeksi että sain hätisteltyä mokoman pois. Jos kaveria ei olisi ollut niin öttiäinen olisi varmaan vieläkin pään sisällä.
Mukavan oloinen kampe lentää, jotenki istuu omaan ohjaukseen oikein hyvästi.
Painopiste edessä johon pitää hakea life vastariakulla jne apua jossain välissä.

Edit:
Tässä parit videot, kaveri testaa... ite starttaan ekassa ^^
Videot, huhtamäen lentojen alusta pikku pätkät... samoin eka koe käyttö.








Laatu on kakkaa, puhelimella kuvattu... raketti se on ^^
« Viimeksi muokattu: 12 Elokuu, 2010, 20:33:14 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Syrjäniemi

  • Pro torppari
  • ****
  • Ei riitä että se lentää
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #23 : 13 Elokuu, 2010, 22:59:14 »
Minä laittaisin jonkin sopivan balsakoneen tuolle akulle. Sqtpepperillä on Kyoshon alataso trainerilennokki ja juuri vähän aikaa sitten autoin ensilennon tekemisessä. Kone on helppo lennettävä mut myös perustaitolentoliikkeet (silmukat vaakakierteet) menee.
 Tai jos haluaa heti taitolennokin, niin e-flitellä on useita sopivan kokoisia koneita esim. Mini showtime, mini funtana, sukhoi su-26m, extra 260, niitä saa Sabesta.

Mutta laitappa ostoilmoitus lennokit.nettiin (saako näin sanoa kopuvoorumilla ;D) sieltä tulee varmasti hyviä tarjouksia hyvään hintaan joista vaan valitsee

 -Lauri.
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

Rity

  • Vieras
Vs: ei heikkohermoisille...
« Vastaus #24 : 13 Elokuu, 2010, 23:09:59 »
tänään tuli tuo hobbykingin vempain, josko ensi viikolla arvaisi vähän kokeilla... toi kopuakkujen käytön voi unohtaa kun akut maksoi viitisen taalaa kpl.