Jäi duunipaikalle viikonlopuksi.
mitä ihmettä? Kun viikonlopun aikana olis ehtinyt jo koelennättääkin. Ei kai noita kovin kauaa lentokuntoon laiteta?
Mutta joo, expoja ja puolittajia kannattaa laittaa, suosittelisin niin, että tekee ainakin kaksi eri lentotilaa, joista ensimmäisessä on hyvin maltilliset liikeradat ja toisessa tuplasti enemmän. Jos vaikka sattuu käymään niin, että ensilennolla tulee tarvetta. Mutta varmaan aika pienillä kulmilla pääsee alkuun ja sanottiinko jo että laita expoja?
Mutta helppoja nuo on koptereihin verrattuna, kunhan katsot painopisteen hollilleen ja varmistat, että kaikki liikkuu oikeaan suuntaan. Jostain näin nyrkkisäännön, että lennokilta pitää kysyä "mihin päin haluat kääntyä" eli esim. siiveketikkua kun kääntää oikealle, niin oikeanpuoleinen siiveke nousee ylös. Lyhyelläkin kokemuksella voin sanoa, että tsekkaukset kannattaa tehdä aina ennen ilmaannostoa varsinkin jos on joutunut jotain irrottelemaan kuljetuksen ajaksi. Pieni vaiva ja onneksi oon ite sen aina tehny.
Kannattaa harjoitella laskeutumista simussa ja sittenkin kun oot saanut koneen ilmaan koitat muutaman kerran sitä suunniteltua laskeutumispaikkaa lähestyä, ettei tartte sitten harjoitella, kun ajastin piippailee alastuonnin merkiksi. Kyllä se ilmassa pysyy, mutta tärkeintä on saada kone ehjänä alas.