Moro
Kerron ensin hieman omaa taustaani. Takana on kokemusta polttis Kyosho veneestä yli 6 vuoden takaa, jossa innostus lopahti lopulta siihen kun ei saanut venettä toimintavarmaksi yms.
Tänä vuonna on herännyt innostus koptereihin ja takana on vain verkkokauppa.com:n muutaman kympin virityksiä. Isompi kopteri pitäisi saada ja opiskelijana olen budjetoinut n. 300e semmoiseen. Luettuani keskusteluja tuon hintaluokan koptereista en nyt ehkä kuitenkaan sitten lähtisi semmoista hankkimaan.
Kerrottakoon vielä, että etäinen haave olisi saada kopteri lentämään väärinpäin, eli muuttuvat lapakulmat olisivat plussaa.
Foorumia lueskeltuani nyt n. kuukauden, olen siirtynyt vaihtoehdoista E-Sky HBK3 ja Belt, Walkeran kautta HK-paketteihin, mutta aina tulee vastaan laatu ja ongelma saada radiot mahtumaan mukaan.
Nyt sitten olen järkeillyt, että tuo Blade mSR voisi olla oiva kopteri jos sillä pääsee myös vähän ulos. Budjetista jää edelleen varaa, joten onko ihan outo ajatus ostaa tuo kopteri BNF-pakettina ja siihen radioksi DX6i? (~160e + 150e) Tässä olisi etuna, että kopterista ja ohjaimesta pääsee todnäk ilman suuria tappioita eroon, jos harrastus ei ota tuulta alleen. Toisaalta jos ottaa, niin olisi kunnon ohjain hankittuna.
Toinen vaihtoehto olisi Blade mSR RTF-pakettina (~180e) ja sitten Phoenix-simu (~100e). Mutta mistä ihmeestä revin Phoenix-simua varten ohjaimen? Taloudesta löytyy kyllä 2 tattinen xbox-tyyppinen peliohjain, mutta en usko että se ihan antaa riittävää tuntumaa.
Kolmas vaihtoehto sitten olisi ostaa joku käytetty E-Sky ohjaimineen (~100e) ja ostaa siihen viriosaa. Turmion tie, on muutamat täällä väittäneet?
Mitä muita järkeviä vaihtoehtoja olisi tuohon budjettiin?