Itse kanssa mietin tätä kun yhdessä vaiheessa Masulla meni laakerit ja samoin OP:lla. Molemmat vingutti Optifuelilla mottiaan minkä kerkesi. Sitten oli vielä SJo1:sen motissa ruostetta. 3D Mastersissa juttelin Optifuelin jehun kanssa, sanoi ainakin että on 30%:sta testattu YSilläkin ja ilman ongelmia ollaan menty. Kyselin että miksi teillä on sitten oma YS blend, jossa on enemmän öljyä mutta sanoi ettei sitä tarvitse. No näihin puheisin itse suhtaudun pienellä varauksella. Mulla on siis (niinkuin suurimalla osalla) normi 30%:sta eikä YS blendiä.
Olen nyt itse polttanut muutaman laatikon Optifuelia ja useampi laatikko on vielä jäljellä. Vaihdoin juuri laakerit, sillä epäilin että niissä olisi vikaa koska mulla oli kaasuongelmia mutta ihan ok kunnossa ne oli. Laakerin reuna oli tummunut ja pientä pykällystä tuntui sormenpäähän, joten vaihdoin laakerin kun motti oli auki. Myös käyttäjän osuus on suurempi nitrolla ajamisissa säätämisen takia (en tarkoita tätä kyseistä tapausta), koska laihalla ajaessa saa motin rikki. Itsekkin olin ajanut ilmeisesti joskus tuota liian laihalla, vaikka aika tarkka olenkin säätelyistä.
Tärkeää on se että jokaisen lennon jälkeen käyttää moottorin kuivaksi nipistämällä letku kiinni. Tämän jälkeen vielä hehku kiinni ja muutaman kerran pyöräyttää, jolloin viimeisetkin polttoaineet palaa. Tällöin nitro ei pääse ruostuttamaan kunkopteri seisoo viikon hyllyllä. Jos vielä haluaa hihistellä, niin sitten afterrun oilia päälle (itse kaitan joskus).
No jokatapauksessa ajaminen jatkuu. Palaan asiaan jos on raportoitavaa.
-