Kirjoittaja Aihe: Align T-REX 700E F3C  (Luettu 7053 kertaa)

Poissa Tonsku

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit ry #31
Align T-REX 700E F3C
« : 12 Elokuu, 2010, 13:21:12 »
Ei äkkiseltään osunut silmään oliko tästä ollut jo foorumilla juttua, mutta tällaiseen törmäsin naamakirjassa / Alignin nettisivulla:
http://www.align.com.tw/alignhtml/EN/product_introduction/700e_f3c_en.html

-T
MSH PRÔTOS stretch -  Brain | MSH Mini PRÔTOS stretch - Brain
Skaala: Bell AH-1W Super Cobra
Futaba 14SG
Facebook

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align T-REX 700E F3C
« Vastaus #1 : 12 Elokuu, 2010, 14:20:47 »
EM kisoissa näistä puhuttiin että muutamilla pienillä parannuksilla on tulossa F3C:hen toimiva paketti. Mielenkiinnolla odotellaan millainen on.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Einari Lindberg

  • Vieras
Vs: Align T-REX 700E F3C
« Vastaus #2 : 07 Lokakuu, 2010, 21:00:17 »
Mikähän olisi paras setuppi F3C rekkulaan? Uudessa F3C mallissa on 9,33 välitys ja 470KV moottori, mutta mitens toimisi 9,58 välityksellä Kontronikin 440KV moottori? Elikkä tuo 9,58 välitys on perus 3D mallissa oleva välitys, jonka mukana tulee 510KV moottori. Alla 3 erilaista setuppia ja haluaisin tietää miten ne eroavat F3C tyyppisesssä käytössä, niin tehoiltaan kuin lentoajoiltaan. Kokemusta varmasti ei asiasta välttämättä ole, mutta noin teoriassa.

1. Align 510KV             9,58
2. Align 470KV             9,33
3. Kontronik 440KV       9,58

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align T-REX 700E F3C
« Vastaus #3 : 08 Lokakuu, 2010, 19:47:57 »
Kannattaa heivata tuo 3D mallin välityssuhde ja moottori laskuista sekoittamasta.

Tuolla vakiosetupilla, kun moottori on 470kv ja välitys 9.33, pitää käyttää suht isoa prosenttilukua kaasukäyrällä. Eli moottori ottaa kv-arvoonsa nähden paljon kierroksia. Tällöin jatkuva virta kasvaa mutta piikit pienenevät, eli moottori vääntää paremmin. En osaa sanoa lentoajasta tai tarkoista arvoista kun ei ole tietoa.

Meillä Suomessa ollaan käytetty välityksiä, jotka ovat suht pitkät. Eli pienellä prosenttiluvulla saadaan nuppiin tarvittavat kierrokset. Tällöin jatkuva virta on pieni mutta piikit isompia ja vääntää huonommin.

En osaa sanoa mikä on paras, mutta toimivasta voisin heittää mielipiteen. Itse käytän 510kv moottoria, 9,7 välitystä ja homma toimii tosi hienosti. Virrankulutus leijunnassa 20A paikkeilla ja taivaalla 60A paikkeilla. Piikit taivaalla parhaimmillaan 90A. Lentoaikaa esim 6min leijuntaa ja 5min taivaslentoa, 8min pelkkää taivaslentoa tai 13-14min pelkkää leijuntaa. Prosenttiarvot radiosta tosi pienet, leijunta noin 30% ja idle 50-60%.

Tällä on menty kesä ja mennään ensi kesäkin.
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Einari Lindberg

  • Vieras
Vs: Align T-REX 700E F3C
« Vastaus #4 : 08 Lokakuu, 2010, 21:09:36 »
Tuo 3D välitys tuossa on lähinnä vertailun vuoksi, jotta saisi käsitystä erilaisten setuppien eroista nimen omaan F3C tyyppisessä käytössä. Ei tuo Juhon setuppi kyllä kovin kaukana ole tuosta rekkulan 3D setupista, mielestäni lähestulkoon samat.

elikkä siis ajatuksena on se että parempi mennä pitkällä välityksellä ja välttää tehopiikkejä jolloin hörppää isoja virtoja?

Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Align T-REX 700E F3C
« Vastaus #5 : 08 Lokakuu, 2010, 22:01:31 »
Iltaa,

Itselläni on käytössä about vastaava setuppi mitä Juholla, eli sähkö eagle 12S akulla. Sillä erolla, että moottorini on Kontronikin 450KV ja välitykseni on 9,1. Eikä meillä taida olla Juhon suhteen juurikaan havaittavaa eroa muussa kuin lentotaidossa Juhon eduksi.

--
Timo
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align T-REX 700E F3C
« Vastaus #6 : 09 Lokakuu, 2010, 16:48:33 »
Luulen että kokeilemalla selviää, ja varmaan kaikki toimii vähintään tyydyttävästi. Kokeile vaikka tuolla 440kv mosallasi välitystä joka on lähelle samaa kuin Timolla on käytössä, ei voi mennä paljoa metsään. Sitten vaan loggeri kyytiin ja katsomaan miltä näyttää. Optimaali kuitenkin tuolle 440kv mosalle voisi olla jopa alle 9... Oma mielipide siis pienellä prosenttiarvolla ajaa, jolloin jatkuva virta pysyy matalana mutta voi hörpätä paljonkin.
 
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align T-REX 700E F3C
« Vastaus #7 : 06 Marraskuu, 2010, 14:35:19 »
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align T-REX 700E F3C
« Vastaus #8 : 06 Marraskuu, 2010, 17:48:39 »
ja ensimmäinen saapunee Suomeen ensi viikolla ja lentää sitä seuraavalla  ;)
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align T-REX 700E F3C
« Vastaus #9 : 06 Marraskuu, 2010, 21:07:40 »
ja ensimmäinen saapunee Suomeen ensi viikolla ja lentää sitä seuraavalla  ;)
Oho! Oletko itse tämä ennakkoluuloton pioneeri vai tuleeko jollekin muulle?

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Align T-REX 700E F3C
« Vastaus #10 : 06 Marraskuu, 2010, 21:34:46 »
Mulle tuli testiin Hirobo niin pitäähän sitä Hirobomiehen saada vuorostaan testata Align  ;). Onko tossa F3C nupissa normi 700 nuppiin verrattuna mitä eroa? Linkkien välitystä muutettu?


Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align T-REX 700E F3C
« Vastaus #11 : 06 Marraskuu, 2010, 21:54:00 »
juu mulle tulee testiin kyseinen laite. Mielenkiinnolla odotetaan millainen. Aikamonta mielenkiintoista juttua teknisessä mielessä. Tarkoitus vielä tälle syksylle saada testattua porukalla sitä.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

JCA

  • Vieras
Vs: Align T-REX 700E F3C
« Vastaus #12 : 16 Marraskuu, 2010, 13:44:37 »

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Align T-REX 700E F3C
« Vastaus #13 : 16 Marraskuu, 2010, 18:40:37 »
[spoiler]Laitatko siihen tulevaan dokumenttiin osien kiinankieliset nimet myös?  ;D Mulla ainakin meni vähän ohi mikä ihme tang shi mui guan se torque tube oli.  :) ps. Tuossa spoilerissa on pieni kirotusvirhe ("vastuula" -> "vastuulla"). [/spoiler]
« Viimeksi muokattu: 16 Marraskuu, 2010, 18:43:19 kirjoittanut Mikka »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

JCA

  • Vieras
Vs: Align T-REX 700E F3C
« Vastaus #14 : 16 Marraskuu, 2010, 19:29:58 »
[spoiler]Laitatko siihen tulevaan dokumenttiin osien kiinankieliset nimet myös?  ;D Mulla ainakin meni vähän ohi mikä ihme tang shi mui guan se torque tube oli.  :) ps. Tuossa spoilerissa on pieni kirotusvirhe ("vastuula" -> "vastuulla"). [/spoiler]
[spoiler]Totta kai, Suomi, Ruotsi, Englanti ja Kiina on kielet millä toteutetaan ne. Kirjotetaan teksti google translatoriin ja annetaan sen höpöttää + dubbaus. Oon huomannu ton kirjotusvirheen, kukaan vaan ei ole saanu sitä korjattua ja ite en ossaa :D
[spoiler]Noo, nyt sen korjasin, kun löysin tietoa kirjoitusvirheen olemassaolosta. Tiedotetaan se sitten täällä kanssa.

-Sammy[/spoiler] [/spoiler]
« Viimeksi muokattu: 17 Marraskuu, 2010, 14:08:27 kirjoittanut Sammy »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
18 Vastauksia
8431 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Toukokuu, 2010, 14:01:27
kirjoittanut JCA
5 Vastauksia
3701 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Maaliskuu, 2010, 22:55:47
kirjoittanut Vatkain
83 Vastauksia
48530 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Huhtikuu, 2011, 21:16:38
kirjoittanut Anssi
1 Vastauksia
2236 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Toukokuu, 2012, 17:46:21
kirjoittanut njs
9 Vastauksia
5839 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Kesäkuu, 2014, 11:03:47
kirjoittanut Matti Häkkinen