Kannattaako tuohon T-REX 500 miettiä isompaa akkua? Jossain näin kirjoitettavan, että akun alustaa/telinettä laskemalla tuohon voisi sovittaa isomman akun, eikä painopiste muutu liikaa. Nyt lentoaika on niin hitsin lyhyt ja mielellään jollain konstilla hankkisin tuohon pari minuuttia lisää
Jos kannattaa, niin mikä olis maksimi akku, jota tuolla voisi siihen yrittää sovittaa? Samaten ihan vakioakuista toivon suosituksia esim. Hobbykingistä. Mitkään kalliit hitec akut eivät tässä vaiheessa kiinnosta.
Kiitokset vinkeistä.
Mie olen tehnyt tuon, että laskin akkutelinettä niin sain akut paremmin mahtumaan. Mutta uudessa esp rungossahan tämä on jo tehtaalla tehty.
Aluksi lmuokkasin runkoa niin, että akut mahtuivat runkolevyjen väliin. Tämä hoitui vain poraamalla 4 reikää noin sentin alemmas kuin alkuperäiset olivat. Nyt sitten hioin ne rungot samaan tasoon kuin akkuteline. Jälkimmäisestä kuva alla:
Itselläni on turnigyn 2 x 2650mAh 40C, alignin 1 x 2600 25C (kohta rikki), hyperionin 2600 35C ja turnigyn 1 x 3000 30C. Lentoajat ovat noilla 2600 - 2650 pakoilla 5,5 minuuttia ja 3000 pakalla 6 minuuttia, noudattaen 80% sääntöä. Kaasu kurvi oli viimeksi tasan 93% ja 13:n pinjoni. Nytkin HK:sta tulossa yksi 3000 30C akku lisää ja mielestäni painopiste on kohdillaan kun trimmejä ei tarvi käyttää.
Noissa 40C ja 30C akkujen välillä en ole hirveästi huomannut eroja kun en mitään 3D lentoa lentele. Aioin jatkossakin tilata 3000mAh:n akkuja, ehkä jopa 3300. Olipa joskus joku villi-idea muuttaa koko vehjas 5S setupille parempien lentoaikojen toivossa, mutta se nyt on vähän jäänyt.
Minä oon kattonut sen 80% sisään menneistä milliamppeereista, enkä niinkään jännitteestä. Liekkö oikea vai väärä tapa, mutta hyvin on pelannut jossei lasketa tuota melkein ilmapallon näköistä alignin akkua