täytyy taas terrosisoida hieman offtopicilla
kyllä hattua pitää nostaa ku ton kokosilla vermeillä vetelet niitä sun funneleita sun muita pirofloppeja
joskus kun päätät koittaa isompaa kopteria ni menee mikä vaan mitenpäin vaan ja tuntuu varmaan tylsältä
ku laitteet on niin hitaita ja vakaita
ootkos muuten lennelly koskaan mitään isompia härveleitä?
Kiitos kommentista!
Omistin jossain vaiheessa Protos 500:n, mutta tajusin aika nopeasti etteivät isot kopterit ole mun juttuni. Kalliimmat varaosahinnat sekä kuljetuksen ja varastoinnin vaivalloisuus alkoivat ärsyttää, joten myin sen pois. Protos oli monin verroin työläämpi ja kalliimpi ylläpitää eikä loppupeleissä lentänyt
niin paljon paremmin kuin flybarless Gaui EP200. Kuvittelin, että Protos olisi kovassa tuulessa Gauia vakaampi, mutta ero oli todellisuudessa aika marginaalinen. Hyvissä säädöissä pikkuinen on yllättävänkin helppo lentää.
Inhoan kaikenlaista kamojen roudaamista ja jotenkin vain tykkään siitä, että samaan treenikassiin mahtuu kaksi kopteria, 20 valmiiksi ladattua akkua, kaikki varaosat ja työkalut sekä tietysti lähetin. Tai siis - nythän samaan kassiin mahtuu kolme kopteria koska Walkera sopii aina johonkin väliin
. Pienille koptereille myös löytyy kaupungista helpommin lennätyspaikka ilman, että joku heti soittaa poliisit paikalle. Walkeraa voi melko turvallisesti lennättää esim. kulman takana olevalla Sepänpuiston kentällä pelkäämättä, että vahingossa silpoo jonkun naapuruston lapsen.
Olen kyllä suunnitellut, että voisin ostaa 450-luokan mammutin todella tuulisia päiviä varten. Näissä pienissä kiusaa lähinnä se, kun tuuli painaa kopteria liikkeen aikana sivuulle päin. Varsinkin funnelit muuttuvat kovassa tuulessa helposti ovaalin muotoisiksi. Hämärässä kelissä huono näkyvyys on tietysti toinen miinus. Synttärit osuvat sopivasti vapun tietämille, joten saapa nähdä tuleeko sieltä kova paketti...
Simulaattorissa käytän treenikopterina lähes yksinomaan 700-luokan koptereita. Jostain kumman syystä kaikki Phoenixin pienemmät kopterit tuntuvat kiikkerämmiltä lentää kuin omat Gauini. Lieneekö säätökysymys vai onko V-Bar vain niin kertakaikkisen hyvä
No joo, varmaan joku 700-luokan kopu lentäisi oikeastikin hieman vakaammin, mutta ei nyt vielä tunnu siltä että haluaisin satsata sellaiseen. Ehkä joskus tulevaisuudessa sitten.