Kirjoittaja Aihe: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...  (Luettu 25954 kertaa)

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Xtreme CF frame
« Vastaus #25 : 01 Helmikuu, 2011, 20:14:08 »
Xtremen hiilikuitu/alumiinirunko on varmasti yksi hienoimmista viritysosista minkä olen ikuna nähnyt!

Todella siistiä ja napakan mittatarkkaa työtä kun ottaa huomioon kopterin pienen koon. Kuva ei tee sille oikeutta! Kohta nähdään vaikuttaako runko mitenkään lento-ominaisuuksiin. Bling-faktori on ainakin kohdallaan!!! Runko on todella jäykkä joten servot pysynevät tiukasti paikallaan. Painoa pitäisi speksien mukaan olla vain 0,7 g enemmän kuin vakiorungolla.

Lensin tänään pikkuwalkeralla pitkästä aikaa muutaman akullisen ulkona. Minusta V120D02 on vähintään yhtä sähäkkä liikkeissään kuin 4G6. Flipit kääntyvät nykyisillä säädöillä melkein paikallaan. Rollit vievät vähän enemmän tilaa, mutta ei vanha 4G6 muistaakseni sen tiukempaan pystynyt.
« Viimeksi muokattu: 01 Helmikuu, 2011, 20:53:13 kirjoittanut Picofly »

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #26 : 02 Helmikuu, 2011, 23:12:05 »
No niin!

Uuden hiilikuiturungon ensilennot on tehty. Asennus sujui ilman ongelmia mutta kaksi miinuspistettäkin täytyy antaa: Rungon mukana toimitetut main shaftin painelaakerit piti vaihtaa normaaleihin 2 x 6 x 2,5 laakereihin. Tähän olin jo etukäteen varautunut mutta toivoin salaa, että uusissa tuotantosarjoissa ongelma on jo korjattu. Näin ei kuitenkaan ollut. Toinen miinus tulee siitä, että pitch- ja aileron-servot sijaitsevat ulompana toisistaan, minkä vuoksi linkkien geometria ei ole paras mahdollinen. Toisaalta - johtojen läpivienti on väljemmän layoutin vuoksi helpompaa eikä geometriavirhe tuntunut lennossa haittaavan.

Kun osat oli kasattu uuden rungon ympärille, tuntui kokonaisuus aivan ihmeellisen jämäkältä. Runko tai pääakseli eivät enää taivu mihinkään suuntaan ja servot ovat jäykkien hiilikuitulevyjen suojassa tiukasti paikallaan. Jämäkkyys loi myös harhakuvitelman huomattavasti kasvaneesta painosta. Todellisuudessa paino lisääntyi vain noin 1,5 grammaa, mikä selittyy huomattavasti aikaisempaa järeämmillä main shaftin laakereilla. Uusi lentoonlähtöpaino 650 mAh akun kanssa on 92,4 grammaa. Periaatteessa voisin keventää painoa vielä noin 1-2 grammaa poistamalla runkoon liimatut, ulkohalkaisijaltaan hieman pienemmät main shaftin laakerit. Nyt main shaft on tuettu neljällä laakerilla, mikä on tämän kokoiselle kopterille lievää liioittelua...

Vaihdoin samalla nuppiin jäykemmät lepatuskumit, joten en osaa arvioida pelkän rungon vaihdon vaikutusta lento-ominaisuuksiin. Kokonaisuus tuntuu kuitenkin toimivan todella hyvin. Rungon resonanssit vähenivät ja kopterin ääni on nyt hiljaisempi ja "hienostuneempi" kuin ennen. Lentelin ensimmäisillä akuilla vain kahdeksikkoja, funneleita ja takaperinlentoa. Ensi kokemuksen perusteella ohjaus tuntuu nyt jotenkin jämptimmältä kuin aikaisemmin. Se voi johtua jäykemmistä lepatuskumeista, mutta luulen kyllä, että entistä jäykemmin tuetut cyclic-servot ja pääakseli auttavat asiaa myös.

Viikonloppuna on sitten vuorossa inverted-testi.

Toistaiseksi olen varsin tyytyväinen! 
« Viimeksi muokattu: 02 Helmikuu, 2011, 23:17:50 kirjoittanut Picofly »

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #27 : 03 Helmikuu, 2011, 07:38:13 »
No niin!

Uuden hiilikuiturungon ensilennot on tehty. Asennus sujui ilman ongelmia mutta kaksi miinuspistettäkin täytyy antaa: Rungon mukana toimitetut main shaftin painelaakerit piti vaihtaa normaaleihin 2 x 6 x 2,5 laakereihin. Tähän olin jo etukäteen varautunut mutta toivoin salaa, että uusissa tuotantosarjoissa ongelma on jo korjattu. Näin ei kuitenkaan ollut. Toinen miinus tulee siitä, että pitch- ja aileron-servot sijaitsevat ulompana toisistaan, minkä vuoksi linkkien geometria ei ole paras mahdollinen. Toisaalta - johtojen läpivienti on väljemmän layoutin vuoksi helpompaa eikä geometriavirhe tuntunut lennossa haittaavan.

Kun osat oli kasattu uuden rungon ympärille, tuntui kokonaisuus aivan ihmeellisen jämäkältä. Runko tai pääakseli eivät enää taivu mihinkään suuntaan ja servot ovat jäykkien hiilikuitulevyjen suojassa tiukasti paikallaan. Jämäkkyys loi myös harhakuvitelman huomattavasti kasvaneesta painosta. Todellisuudessa paino lisääntyi vain noin 1,5 grammaa, mikä selittyy huomattavasti aikaisempaa järeämmillä main shaftin laakereilla. Uusi lentoonlähtöpaino 650 mAh akun kanssa on 92,4 grammaa. Periaatteessa voisin keventää painoa vielä noin 1-2 grammaa poistamalla runkoon liimatut, ulkohalkaisijaltaan hieman pienemmät main shaftin laakerit. Nyt main shaft on tuettu neljällä laakerilla, mikä on tämän kokoiselle kopterille lievää liioittelua...

Vaihdoin samalla nuppiin jäykemmät lepatuskumit, joten en osaa arvioida pelkän rungon vaihdon vaikutusta lento-ominaisuuksiin. Kokonaisuus tuntuu kuitenkin toimivan todella hyvin. Rungon resonanssit vähenivät ja kopterin ääni on nyt hiljaisempi ja "hienostuneempi" kuin ennen. Lentelin ensimmäisillä akuilla vain kahdeksikkoja, funneleita ja takaperinlentoa. Ensi kokemuksen perusteella ohjaus tuntuu nyt jotenkin jämptimmältä kuin aikaisemmin. Se voi johtua jäykemmistä lepatuskumeista, mutta luulen kyllä, että entistä jäykemmin tuetut cyclic-servot ja pääakseli auttavat asiaa myös.

Viikonloppuna on sitten vuorossa inverted-testi.

Toistaiseksi olen varsin tyytyväinen! 
täytyy taas terrosisoida hieman offtopicilla ;)

kyllä hattua pitää nostaa ku ton kokosilla vermeillä vetelet niitä sun funneleita sun muita pirofloppeja ;D
joskus kun päätät koittaa isompaa kopteria ni menee mikä vaan mitenpäin vaan ja tuntuu varmaan tylsältä
ku laitteet on niin hitaita ja vakaita ;D

ootkos muuten lennelly koskaan mitään isompia härveleitä?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #28 : 03 Helmikuu, 2011, 09:45:47 »
täytyy taas terrosisoida hieman offtopicilla ;)

kyllä hattua pitää nostaa ku ton kokosilla vermeillä vetelet niitä sun funneleita sun muita pirofloppeja ;D
joskus kun päätät koittaa isompaa kopteria ni menee mikä vaan mitenpäin vaan ja tuntuu varmaan tylsältä
ku laitteet on niin hitaita ja vakaita ;D

ootkos muuten lennelly koskaan mitään isompia härveleitä?

Kiitos kommentista!

Omistin jossain vaiheessa Protos 500:n, mutta tajusin aika nopeasti etteivät isot kopterit ole mun juttuni. Kalliimmat varaosahinnat sekä kuljetuksen ja varastoinnin vaivalloisuus alkoivat ärsyttää, joten myin sen pois. Protos oli monin verroin työläämpi ja kalliimpi ylläpitää eikä loppupeleissä lentänyt niin  paljon paremmin kuin flybarless Gaui EP200. Kuvittelin, että Protos olisi kovassa tuulessa Gauia vakaampi, mutta ero oli todellisuudessa aika marginaalinen. Hyvissä säädöissä pikkuinen on yllättävänkin helppo lentää.

Inhoan kaikenlaista kamojen roudaamista ja jotenkin vain tykkään siitä, että samaan treenikassiin mahtuu kaksi kopteria, 20 valmiiksi ladattua akkua, kaikki varaosat ja työkalut sekä tietysti lähetin. Tai siis - nythän samaan kassiin mahtuu kolme kopteria koska Walkera sopii aina johonkin väliin ;). Pienille koptereille myös löytyy kaupungista helpommin lennätyspaikka ilman, että joku heti soittaa poliisit paikalle. Walkeraa voi melko turvallisesti lennättää esim. kulman takana olevalla Sepänpuiston kentällä pelkäämättä, että vahingossa silpoo jonkun naapuruston lapsen.

Olen kyllä suunnitellut, että voisin ostaa 450-luokan mammutin todella tuulisia päiviä varten. Näissä pienissä kiusaa lähinnä se, kun tuuli painaa kopteria liikkeen aikana sivuulle päin. Varsinkin funnelit muuttuvat kovassa tuulessa helposti ovaalin muotoisiksi. Hämärässä kelissä huono näkyvyys on tietysti toinen miinus.  Synttärit osuvat sopivasti vapun tietämille, joten saapa nähdä tuleeko sieltä kova paketti...

Simulaattorissa käytän treenikopterina lähes yksinomaan 700-luokan koptereita. Jostain kumman syystä kaikki Phoenixin pienemmät kopterit tuntuvat kiikkerämmiltä lentää kuin omat Gauini. Lieneekö säätökysymys vai onko V-Bar vain niin kertakaikkisen hyvä ???

No joo, varmaan joku 700-luokan kopu lentäisi oikeastikin hieman vakaammin, mutta ei nyt vielä tunnu siltä että haluaisin satsata sellaiseen. Ehkä joskus tulevaisuudessa sitten.
« Viimeksi muokattu: 03 Helmikuu, 2011, 13:54:24 kirjoittanut Picofly »

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #29 : 03 Helmikuu, 2011, 11:48:19 »
Offilla jatkuu, mutta mitä akkuja käytät tuossa gaui 200ssa?
Ittellä on gaui 200 beastxn kanssa, mutta ei ole jotenkin mielenkiinto riittänyt tuohon pieneen kopuun.

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #30 : 03 Helmikuu, 2011, 12:17:13 »
Offilla jatkuu, mutta mitä akkuja käytät tuossa gaui 200ssa?
Ittellä on gaui 200 beastxn kanssa, mutta ei ole jotenkin mielenkiinto riittänyt tuohon pieneen kopuun.

Pääasiassa 2S 1000 mAh Turningyjä (tavalliset 30C ja Nanotchit). 850 mAh akut eivät anna tarpeeksi lentoaikaa. Mielestäni kaikkein paras akku on Vertical Hobbyn Dualsky 1000 EX. 2S setupissa Gauin oma 5600 kV moottori on ainoa vaihtoehto jos haluaa riittävästi voimaa. Mieli tekisi siirtyä 3S akkuin, mutta kaapissa on 20 kpl 2S akkuja jotka pitäisi lentää loppuun ensin.

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #31 : 03 Helmikuu, 2011, 20:54:53 »
Palautetaanpa tämä keskustelu takaisin oikeille raiteille  ;).

Kuvassa siis Xtremen bling-bling runko sähköjen ja muun tilipehöörin kanssa. Kovin paljon ei alkuperäisestä kopterista ole enää jäljellä...

Sinänsä tyhmää kun alkuperäinenkin lensi ihan riittävän hyvin. Tämä modaus tulikin tehtyä etupäässä ulkonäköperustein. Kokoan vanhan kopterin palasista ja ylimääräisistä varaosista varmaan uuden kopterin myöhemmin.

« Viimeksi muokattu: 03 Helmikuu, 2011, 22:08:59 kirjoittanut Picofly »

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #32 : 05 Helmikuu, 2011, 19:18:28 »
Ohhoh!

Olipas cyclic nopea - vähän liiankin nopea! Torppasin Walkeran Henttaalla kolmasti ensimmäisen akun aikana. Kopteri yksinkertaisesti karkasi käsistä flippien aikana mikäli liikutin tikkua yli puolenvälin. Kolmannen torpin jälkeen jälkeen jäikin hienosäädöt tekemättä koska spindle shaft taipui mutkalle >:(. Muita vaurioita ei onneksi tullut joten Walkera on lentokunnossa jälleen.

Puulapojen ja foamien lento-ominaisuudet ovat todella erilaiset. Puulavat käyttäytyvät rauhallisesti kaikilla lapakulmilla mutta foamit tuntuvan reagoivan agressiivisesti suurilla cyclic-kulmilla. Tänään oli käytössä foamit mutta kopteri on säädetty puulapojen kanssa. Se selittää osittain yläättävää ja äkkiväärää käytöstä.

Pahus, lisää säätöä siis vaaditaan...

« Viimeksi muokattu: 05 Helmikuu, 2011, 19:21:05 kirjoittanut Picofly »

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #33 : 05 Helmikuu, 2011, 19:33:54 »
Hienoa että jaksat pitää meitä ajan tasalla uusista päivityksistä :P
Vielä jos kehtaisi toivoa niin, laittaisitko suoria linkkejä siitä mistä näitä kaikkia juitsuja saa?
Kiinnostaa ihan hirveesti.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #34 : 05 Helmikuu, 2011, 20:15:15 »
Hienoa että jaksat pitää meitä ajan tasalla uusista päivityksistä :P
Vielä jos kehtaisi toivoa niin, laittaisitko suoria linkkejä siitä mistä näitä kaikkia juitsuja saa?
Kiinnostaa ihan hirveesti.

Nuppi ja titaanista valmistetu torque tube löytyy täältä:
http://www.heli-worx.de/shop/#Produkte(29010212053)

Muut tilipehöörit (akut, runko, tail fin) täältä:
http://www.clubheli.com/Walkera-V120D02-Parts-and-Accessories_c_99.html
 
Edulliset puulavat täältä:
http://cgi.ebay.com/10-pairs-Walkera-4G3-Helicopter-Main-Rotor-wooden-Blade-/270544388289?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item3efdb3c0c1
« Viimeksi muokattu: 07 Helmikuu, 2011, 15:33:35 kirjoittanut Picofly »

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #35 : 06 Helmikuu, 2011, 21:24:10 »
Sama linkki molemmissa  ???

Hups. Korjasin edellisen viestin jälkimmäisen linkin (www.clubheli.com).

Vaihdoin puulavat takaisin ja lensin Henttaalla ihan vastaavissa olosuhteissa kuin eilen. Walkera oli kuin eri kopteri! Cyclic-tikun tuntuma oli taas paljon johdonmukaisempi ja äkkiväärät flipit olivat tiessään. Flippausnopeus oli taas huomattavasti hitaampi kuin foamilavoilla, mutta kopteri pysyyi ainakin kontrollissa eikä tehnyt yllätysyrkkiä liikkeitä tikun äärilaidoilla.

Uskomattoman suuri ero eri lapojen käytöksessä isoilla cyclic-kulmilla! Varmaan foamitkin saa toimimaan ok, mutta expot ja lapakulmat täytyy säätää kokonaan uusiksi.

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Hupilentelyä Henttaalla
« Vastaus #36 : 23 Maaliskuu, 2011, 08:09:24 »
Eilen pääsin lentämään pikkuwalkeraa ensimmäisen kerran ulkona niin, etteivät kelit olleet pakkasen puolella. Moottorissa tuntui olevan enemmän potkua, kun akut eivät heti hyydy pakkaseen. Tässä videossa ei ole parhaat akut käytössä. Pitkät litteät Clubhelin akut eivät bogaavat näitä Wowhobbiesin akkuja aljon vähemmän, mutta olin ehtinyt lentämään paremmat akut jo tyhjäksi ennen tämän videon kuvaamista.

« Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu, 2011, 11:26:12 kirjoittanut Picofly »

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #37 : 27 Maaliskuu, 2011, 09:35:26 »
Perjantaina saapui uusi päivitysmoottori - Wowhobbies.comin TurboAce 915.

Uusi moottori on "plug and play". Siinä on kiinni 16T pinjoni ja Walkeran nopeudensäätimeen sopiva liitin. En jaksanyt ryhtyä kolvaustöihin, joten kytkin siis 915:n Walkeran noppariin ainakin toistaiseksi. Moottori on hieman pulskempi kuin HP08 ja mahtui juuri ja juuri xtremen runkolevyn ja etumaisen servon väliin. Ilmatilaa jäikin noin 0.2mm. Pinjoni oli tehdasasennettuna 1.5mm liian ylhäällä, mutta sen sai onneksi painettua oikeaan asentoon. Pinjonin sovitus on ainakin tiukka koska ruuvipenkissä tarvittiin aika lailla voimaa rattaan liikuttamiseen.

Muutaman ensikokeilun perusteella voimaa tuntuu tosiaan olevan jonkin verran enemmän kuin HP08:ssa. Melu lisääntyi myös, sillä moottoriin asennettu pinjoni on melko äänekäs. Kova tuuli on toistaiseksi estänyt ulkolentelyt, mutta ehkä viikolla sitten!

Välillä aina ihmettelen miten kallista näiden mikrojen virittely voi olla! Tämä on järjestyksessä jo neljäs päivitysmoottori. Pelkkiin moottoreihin ja noppareihin on palanut jo arviolta 200 USD! Onko mitään järkeä???
« Viimeksi muokattu: 27 Maaliskuu, 2011, 17:12:48 kirjoittanut Picofly »

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #38 : 27 Maaliskuu, 2011, 09:59:57 »
Pelkkiin moottoreihin ja noppareihin on palanut jo arviolta 200 USD! Onko mitään järkeä???
Tarvitseeko olla järkeä, kaikki likenevä raha näihin kuitenkin menee...
Ilmankaan ei osaa enää olla  ;).
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #39 : 27 Maaliskuu, 2011, 11:09:15 »
mä oon kanssa huomannu että tohon 250 rekkulaan menee kaikista eniten päivitysrahaa vaikka se on laivaston pienin :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Pursi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #40 : 27 Maaliskuu, 2011, 20:03:20 »
Microhelistä sais nyt myös 4G6 / V120 alurunkoja... jos tahtoo lisää uppeja...

http://www.microheli.com/store/product_info.php/cPath/3_59/products_id/316/osCsid/afe7ec9b9c26d861a5b8a3aaab6b938a

Sitten näistä V120 säädöistä...

RC Groups sivuilla on keskustelu walkeran RX2610V vastarin säädöistä ja lähinnä Bal.delay trimmerin vaikutuksesta flippeihin ja rolleihin.
Minkälaisia kokemuksia teillä on tästä vastarista ja sen säädöistä...?

Mikä on nupin osuus ja collective lapakulmilla (max.)
Walkeran vakio FBL nupila saa alle + - 10* jos ei halua ottaa riskiä polvinivelen lukkiutumisesta...
Heliworx.de nupilla saa jo yli + - 20* collectiivia ja itse käytän + - 15* setuppia HP 08s moottorilla...
Suunnittelin uuden swash lokin walkeran vakion tilalle ja sillä saa myös yli + - 20*

Suurin ero em. välillä on että heliworx lisää roottoriakselin pituutta 4mm verrattuna vakionuppiin.
Tässä kokoluokassa sillä lienee jo merkitystä...?

Sitten vielä roottorin lavat... soft lavat ovat heppoiset ja puulavat, joita Picofly käyttää, antavat vakaammat lento-ominaisuudet.
Hiilarilavat lienevät vielä raskaammat mutta ovatko ne myös vakaammat...?

Tässä hieman pohdintojani pikkukoptereista... ???

Eki
Trex 550E FBL | 450 pro DFC | 250 pro DFC
Walkera M120D01 | Walkera Mini CP
TBS 3D Disco | TBS Disco Pro | Sky Hero Spider Little
Futaba T8FG | dji RC-system | Walkera Devo 8s | Devo 8
PhoenixRC simu

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #41 : 27 Maaliskuu, 2011, 21:32:24 »
Tämän päivän kokemuksesta voin sanoa, että ei se flippi ainakaan onnistu jos se bal. delay on paljon plussa puolella (kun mainitsit että palauttaa hitaampaa jos on + puolella)
Yritin heittää vasemmalle puolelle flipin niin ei halunnu kääntyä kuin ehkä sen 90 astetta ja poks maahan.
Kokelein huomenna uudelleen :)
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa Pursi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #42 : 28 Maaliskuu, 2011, 07:14:16 »
Jotta asia ei olisi liian helppo niin on vielä olemassa RX2610v uusi firmware...
Siitä minulla ei ole juurikaan kokemusta kun hankin omani heti ensimmäisten joukossa...

Kiitos Fillarimies kun päätit kokeilla sitä Bal.säätöä, toivon ettei kopteri vaurioitunut kovin pahasti...

Kelasin mistä alkujaan sain infoa ko. vastarin säätöihin ja muistaakseni ej189 YouTube:ssa antoi oman setupin.
Sittemmin sain dkfuji:lta toisen ja lopuksi Picofly viimeisimmän säädön... sen mikä tämän säikeen alussa on...

Se on toimiva ja sitä kannattanee käyttää jollei löydä parempaa... ja jos löytää kannatta siitä heti kirjoittaa... :)

Eki
Trex 550E FBL | 450 pro DFC | 250 pro DFC
Walkera M120D01 | Walkera Mini CP
TBS 3D Disco | TBS Disco Pro | Sky Hero Spider Little
Futaba T8FG | dji RC-system | Walkera Devo 8s | Devo 8
PhoenixRC simu

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #43 : 28 Maaliskuu, 2011, 09:50:00 »
Lepari otti vähän osumaa ja lapoihin muutama kolo. Ei sen enempää :)
Kertokaapa, että miten mie pääsen tuossa walkeran WK-2603 mankassa tuonne kaasukäyrien säätövalikkoon????, kun ei ota selvää tuosta manuaalista yhtään.. :(
Laitoin eilen chinesejadeen tilausta vetämään ja nyt alkaa kunnon säätö/kokeilu episodi ;D
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #44 : 11 Huhtikuu, 2011, 22:18:38 »
Videoin Henttaalla yhden lennon uuden Turbo Ace 915 T moottorin kanssa. Voimaa on enemmän kuin HP08 kanssa, mutta headspeed on jo niin korkea, että kopteria on hyvin vaikea saada tärinättämäksi. Tärinää on tälläkin videolla sen verran, että se haittaa jo gyrojen toimintaa, erityisesti silloin, kun cyclic-kulmia on paljon käytössä. Sen vuoksi kopteri driftaa / kallistuu välillä väärään suuntaan eikä perä ei ole yhtä lukittu kuin yleensä. Pitäisi varmaan kokeilla moottoria 15T pinjonin kanssa. Huonommilla akuilla tärinää ei synny juuri ollenkaan, mutta moottori vastaavasti hyytyy paljon helpommin isoilla lapakulmilla...

Kamera ei kohdistunut kunnolla kohteeseen, mutta huomasin asian tietysti vasta kotona (sojottaa liian ylös). Ehkä vielä joskus opin  :(.


« Viimeksi muokattu: 12 Huhtikuu, 2011, 08:15:19 kirjoittanut Picofly »

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #45 : 11 Huhtikuu, 2011, 22:54:00 »
Kylläpä sulla sujuu hienosti tuo selkälento. Kyllä ittellä jäis tekemättä. Aika mukavasti jerkkua tuossa kopterissa nyt. Mitenkäs lentoaika?
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #46 : 11 Huhtikuu, 2011, 23:19:50 »
Kylläpä sulla sujuu hienosti tuo selkälento. Kyllä ittellä jäis tekemättä. Aika mukavasti jerkkua tuossa kopterissa nyt. Mitenkäs lentoaika?

4:20 tuollaista sekalaista pyörimistä.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #47 : 16 Huhtikuu, 2011, 20:22:06 »
Vihdoin ja viimein mulla 4G6 alkaa tuntua sellaselta että minäkin tykkään :P
Tuo on toka lento uudella setupilla ja pieenessä tilassa niin en oikein uskalla repiä viimesenpäälle:
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Pursi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #48 : 17 Huhtikuu, 2011, 07:20:23 »
Hyvin se liikkuu ja pysyy hallinnassa pienessäkin tilassa.
Millaiset kilkkeet sulla on kopterissa?

Olen tekemässä testiä M120 + RX2612v yhdistelmällä, ko.vastari toimii hyvin EP 200 FBL Gauissa.
Mittasin "cutoff" jännitteen ja se on n. 2.64V servojen kanssa joten pitäisi pelittää 1s LiPo:lla.
Kaiken varalta tilasin jännite convertterin nostamaan jännitteen... 0,5 - 5,0V in ja 2,2 -5,0 out  max. 1,5A... hinta $18 + posti

Löysin myös mainion videon, jossa kerrotaan kuinka tehdään toimiva setuppi vastariin ja nuppiin pikkukoptereissa...








« Viimeksi muokattu: 17 Huhtikuu, 2011, 07:24:28 kirjoittanut Pursi »
Trex 550E FBL | 450 pro DFC | 250 pro DFC
Walkera M120D01 | Walkera Mini CP
TBS 3D Disco | TBS Disco Pro | Sky Hero Spider Little
Futaba T8FG | dji RC-system | Walkera Devo 8s | Devo 8
PhoenixRC simu

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera V120D02 Flybarless säädöt...
« Vastaus #49 : 17 Huhtikuu, 2011, 08:03:16 »
Siinä on joku 2 kennon moottori ja akkuina Dualskyn EX 2S 400mAh 30C.
3min. lentoajalla akusta menee 200mAh.
Nuppikierrokset on 4900 ja lapakulmia on noin +-14 tai 15. Ihan tarkkaa vaikea sanoa kun mittarissa merkit loppuu 12 asteeseen.
Nyt jos tekniikka tämän kestää  niin olen todella tyytyväinen :D
Juur tämmösestä mä olen haaveillut. Pientä vippausta vielä perässä ja se pitäis saada kuriin.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Walkera 4#3b:n säädöt

Aloittaja newbie78 Walkera

15 Vastauksia
9023 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Toukokuu, 2009, 09:05:45
kirjoittanut newbie78
12 Vastauksia
6249 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Heinäkuu, 2010, 08:36:19
kirjoittanut Picofly
11 Vastauksia
6314 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Syyskuu, 2010, 21:48:26
kirjoittanut Picofly
0 Vastauksia
2242 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Elokuu, 2010, 19:54:51
kirjoittanut Pursi
2 Vastauksia
3855 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Helmikuu, 2011, 15:31:02
kirjoittanut Picofly