Jaanpas omankin kokemukseni asiasta.
Kokoluokka myöskin eri kuin Jay604:llä, eli 450Sportilla mennään.
Alkuun oli itsellä kiinni 3€ maksavat kiinalaiset lasikuitulavat. Ensimmäiset meni poikki pienestä hipaisusta lumihankeen. Lavat menivät poikki juuresta, heti lavanpitimen jälkeen.
Tämän tapahtuman jälkeen meni luotto niihin lapoihin jo täysin, eivätkä ne enää omaa 3D-räpeltelyä palvelleetkaan.
Sen löysemmät eivät ole näppituntumalla kuin hiililavatkaan, mutta jonkun gramman painavammat toki.
Oletko kokeillut koskaan Radixin lapojen jäykkyyttä? Kiinalaisista lasikuitulavoista ja hyvästä hiililavasta ei voi puhua samassa lauseessa...
Noiden kiinalaisten jälkeen pääsi kiinni Super Combossa tulleet 325D-lavat. Tunne oli uskomaton, koska lavat vastasivat lapakulmien lisäykseen heti.
Noilla 325D-lavoilla lentelin jonkun pari kk ja kaikki torpatut lavat ovat pysyneet yhtenä palana, eivät siis katkenneet juuresta kuten kiinalaiset. Mielestäni tämä on myös tärkeä turvallisuusasia.
325D lavat olisit palvelleet tod. näk. koko loppu kopteri-harrastukseni, mutta kyllähän uutta on pakko kokeilla... Siispä Radixit tilaten.
Ensilennolla noilla Radixin lavoilla oli pilotin tunne
. Jos 325D lapa vastasi kaasuun heti, nämä eivät miettineet sitäkään vähää. Radixit menevät enemmän "kiskoilla" kuin 325D lavat ja niistä löytyy jatkuvuutta hieman enemmän. Helpottaa mm. peräedellä inverted kahdeksikoissa puolen vaihdossa.
Sähköä kuluu nykyään 5min30sek lennolla n. 1500mAh kun vastaavassa lennossa 325D lavat veivät n. 1700-1800mAh
Tälläiset kokemukset itseltä löytyy. Enää ei ole paluuta 325D lapoihin. Hyviä nekin, mutta Radix on parempi...