Kirjoittaja Aihe: Os ja muut moottorit, ja niiden sarjatuotanto virheet.  (Luettu 4147 kertaa)

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Os ja muut moottorit, ja niiden sarjatuotanto virheet.
« : 02 Helmikuu, 2008, 11:10:27 »
Eli miten on,
kuinka paljon on ns sarjatuotannosta johtuvia oikaisuja tehty?
Itse tuossa korjailin näitä virheitä os .32 sylinteri putkesta, kaikkien kanavien reunat olivat teräviä
sylinterin puolelta, kun ne pitäisi olla pienellä R:ällä että männänrengas ei törmäisi kanavan reunaan,
ja kanavan reuna toimisi ns. imutorvena eikä leikkaisi pintavirtausta tekemällä turbulensia.
Samoja ongelmia on huuhtelu kanavien shortsidessa, eli putkessa alempana oleva kanavan reuna.
Terävä kulma mistä virtaus pääsee irtoamaan, ja aiheuttamaan turbulensia vähentäen täytöstä.
Pakokanavassa ongelmia myös, kanavassa rappunen kun lähtee sylinteri putkelta lohkon kanavaan,
yms.
Kuinka paljon näitä ongelmia esiintyy muissa moottoreissa?
Keskustelua aiheesta kaivataan.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Julle

  • Pro torppari
  • ****
  • Jukka Vuoristo
Vs: Os ja muut moottorit, ja niiden sarjatuotanto virheet.
« Vastaus #1 : 02 Helmikuu, 2008, 13:44:09 »
MJPilot haluaa aina maksimi tehot eli kyseessä lienee +200rpm ja +0,025845hp.

Align T Rex 250SE, DS410, DS420 GP750, AR6100
JP Twister Bell 47
MiniZoom Genius 180, Hitec 50, LGT2100T+3100G, AR6100 (myytävänä)
Align T Rex 600NP, Align Hyper 50, DS620, LGT6100T+6100G, AR9000
Align T Rex 700NP, YS90, MP, 8717, G770+DS8900G, AR7000 Hirobo SST Eagle, OS61FX, DS821, GY-401, DS620 Futaba 9C + Futaba TM7 + Spektrum DM8

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Os ja muut moottorit, ja niiden sarjatuotanto virheet.
« Vastaus #2 : 02 Helmikuu, 2008, 14:54:41 »
Virityshän on onnistunut jos tehon menetys on alle 10%...
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Os ja muut moottorit, ja niiden sarjatuotanto virheet.
« Vastaus #3 : 02 Helmikuu, 2008, 18:11:12 »
Jees,
Eli moottoria en ole testannut ennen, enkä jälkeen. Kun ei ole sopivaa kopua vielä.
Porttaus on vielä kesken, mutta mitä on tullut opittua kaksitahtisista 250cc formula veneen mellakka moottoria tehdessä ja muita kaksareita viilaillessa, niin tehon lisäys on prosentin parin luokkaa kanavan sylinterin puoleisissa pyöristyksissä.
Mutta männänrenkaiden kestävyydestä puhuttaessa asia on aivan toinen...
Sekä moottorin herkkyys paranee.
Ja kaiken kun korvaa oikein mitoitetulla putkella niin ainakin QJ 15 oleva 15cva on osoittanut melko hyviä tehon lisäyksiä.
Laitan kuvia jos jotakuta kiinnostaa.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Os ja muut moottorit, ja niiden sarjatuotanto virheet.
« Vastaus #4 : 07 Helmikuu, 2008, 19:01:34 »
Kuvia... Yksi ylimmääräinen kuva QJ15 pohjalevy.
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Os ja muut moottorit, ja niiden sarjatuotanto virheet.
« Vastaus #5 : 29 Toukokuu, 2008, 17:37:14 »
Okkei päivitetäänpäs tätäkin vähäsen.
Eli tuli tuossa ihmeteltyä TT:n 50 pro mottia kun ei oikeen tuntunut olevan puhtia.
Yllätys oli melkoinen kun otin pakarin irti, mäntä on aivan pikimusta, eli viittaisi laihalla käymiseen.
Kun ei ole tietojen ja taitojen mukaan laihalla ollut, no ei muuta kuin motti pilkkeiksi.
Selvisi että männänrengas on jumissa, syy tosin oli pienen mittailun takana kun mäntää ja kantta tarkastellessa kävi ilmi että muki on hakannut päätään kattoon.
Vertasin mäntää, ja kiertokankea toisen samanlaisen koneen osiin, ja kappas taitaa kaikki valmistus toleranssit olla plussaa tässä hajonneessa yksilössä.
Männän tappi 0.1mm alempana, ja kiertokangen keskeltä keskelle mitta 0.13mm pidempi eli mäntä on kokonaiset 0.23mm ylempänä kuin verrokki moottorissa.
Kaiken lisäksi kampikammio oli tummunut pakoaukon puolelta, kasasin koneen senverran että pääsin tarkistamaan sulkiko mäntä pakoaukon ja kampikammion ollessaan yläkuolossa, vastaus oli ei.
Kumma että oli hankalahko säätää.
Pari kuvaa männästä.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
10 Vastauksia
17304 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Lokakuu, 2018, 10:10:11
kirjoittanut Waldemar
16 Vastauksia
8412 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Marraskuu, 2014, 20:35:09
kirjoittanut Kumppis
15 Vastauksia
10382 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Tammikuu, 2014, 19:59:31
kirjoittanut jesi
9 Vastauksia
3593 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Elokuu, 2017, 08:49:34
kirjoittanut Pekka
0 Vastauksia
1356 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Joulukuu, 2020, 19:40:15
kirjoittanut Konna