Kannattaa huomioda, että uusimmat älylaturit sisältävät kehittyneitä softia eri akkukemioille mm. Lipo storage ohjelma, joilla akut saa varastointi jännitteeseen kun niitä ei käytä. Sillä voi pidentää akkujen käyttöikää huomattavasti. Samoiten kalliimmissa latureissa on laadukkaammat komponentit ja ovat tarkempia. Vaikka tuollainen halpa laturi, joka lataa vain pienellä virralla ei akkuja nyt räjäytäkkään, niin niiden mahdollinen(todennäköinen) epätarkkuus voi lyhentää akkujen elinikää.
Näissä on myös paljon eri turvaohjelmia, jotka reagoivat ja katkaisevat latauksen, jos kennomäärä on valittu väärin tai kennot vaurioutuneet taikka alijännitteessä tai akun lämpötila nousee liiaksi.
Eli jos on useampia akkuja, niin kyllä tuollainen kalliimpi laturi maksaa itsensä aika vikkelään takaisin, kun ei tarvitse akkuja vaihtaa niin usein. Ja ei tuollaiset halpalaturit toimi oikeastaan kuin sisähelikoptereiden kanssa (tai puisto/sisälennokkien kanssa). Ne lataavat yleensä 2-3 kennoa ja latausvirrat ovat yleensä alle 1 A. Bantam 902 lataa jo max. 12 lipo kennoa tai max. 10 A virralla, eli puhutaan ihan eri teholuvuista.
Harrastuksen kasvaessa tulee myös tarvetta eri akkukemioiden tuelle ja laturin pitäisi pystyä lataamaan LiPo, LiFe, NiMh (ja vielä hetken aikaa NiCd) ja Lyijyakut.
Tuollaisia halpislatureita käytän kyllä itsekkin kentällä, kun pitää olla monta akkua samanaikaisesti ladattavana. Viimeistelen latauksen sitten kuitenkin yleensä Bantam:in latureilla tai käytän erillistä tasuria samalla. Aloittelijalle nuo ovat ensilaturiksi ok, jos sitten innostuu enemmän harrastuksesta, niin kyllä hyvä laturi kannattaa ostaa. Varovaisuutta näiden kanssa on aina hyvä suorittaa, koska niiden tarkkuudesta ei voi olla varma ja saattavat yliladata akkuja.
Hifistelyksi tuo muuttuu vasta kun aletaan vertailla eri valmistajien akkuja, latureiden PC:n ruudulle tuottamista lataus/purku käppyröistä