Heh, täyttä faktaa mitä Timo kirjoitti.
Vasuri olen muuten minäkin, mode2 on se mikä Suomessa on käytössä ja sillä mennään. Tottakai jos joku haluaa ihan välttämättä lähteä treenaamaan Mode1:llä niin eikai sitä kukaan kiellä, säätöavun saaminen voi olla hankalaa jos systeemit on säädetty aivan miten sattuu.
However.. käsittäkseni noista kalliimmista radioista voi softan puolelta vaihtaa moodia, saatto jopa tossa Futten 10CG:ssä se olla. 7C:ssä tuo ei käsittääkseni ole mahdollista.
Ja kuten Timo sanoi, molempia tikkuja tulee käyttää kopteria lennettäessä ja paljon, se ohjaaminen ei ole vain cyclikin pyörittämistä, myös perän ja korkeuden säätö on tärkeä.
Servothan sie voit kytkeä mihin haluat vastarissa, sitten on vain softa ja miksauksetkin tehtävä radiossa ihan itte. Suurimmasta osasta radioita kun löytyy valmiit mixit perus-nupeille (= kaikki mitä voi alotteleva tai kokeneempikin kopteristi tarvita). Eli kun käännät esim. oikeeta (cyclic) tikkua eteenpäin niin siellä nupissa liikkuu samaan aikaan kolme servoa ohjelmoidulla tavalla. Jos noita jostain syystä haluaa jotenkin käännellä ja väännellä niin kyllä kaikki on mahdollista, 7C:llä onnistuu jo aika monien erilaisten säätöjen muutteleminen ja parin mixin viritteleminen.
En vaan silti käsitä, miksi joku haluaisi mode ykkösen, saatika alkaa kikkailemaan servojen järjestysten kanssa.
Autokuskit ajaa kaasu vasurissa, ohjaus oikeella (myös rattiradioilla, lukuunottamatta pari poikkeusta vasenkätisten maailmassa), lennokkikuskit lentää kaasu vasurissa, ohjaus oikeessa.
Muttajuu, kalliimman mallin radioissa voi softan puolelta vaihtaa mode1:n, jolloin siis saa ikäänkuin peilikuvaksi tuon ohjauksen. Vasenkätisenä kuitenkin kehotan käyttämään Mode2:sta.
Anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet ja asioiden toistaminen ja epäselvä kirjoittaminen, pitäs olla jo nukkumassa