en itse ole hk kopuja koskaan omistanu mutta mulle demottiin henttaalla mitä se laatu on ja se riitti vakuuttamaan!
kaveri jonka nimimerkkiä en tiedä painoi etusormella alunupin keinuvivun solmuun ja sanoi että
ei tällä voi edes lentää ku tää on niin pehmeetä kamaa!
Minähän se,
Kyseessä oli HK450 MT:n nuppi joka oli todella pehmeä. pthyi... puistattaa koko nuppi
. Sittemmin käyttänyt enempi muovinuppeja ja uudempien version alupaloja.
Ainahan me tästä samasta asiasta väännetään, että voiko halvalla saada hyvää. Kärsin osittain samasta "syndroomasta" kuin B12:kin (jos olen käsittänyt oikein), eli koittaa saada mahdollisimman halvasta mahdollisimman toimivaa. Tämähän ei useinkaan ole mikään persaukiskymys vaan periaatekysymys. Kohtuullisesti toimiva 100€ kopteri tuo outoa tyydytystä. Kaipaan toki tämän "romuilla lentämisen" lisäksi myös mahdollisimman hyvää vastalääkkeeksi.
Jos panostaa, niin halvimmasta HK:sta saa halvimmilla sähköillä ihan toimivan leijukaverin joka menee myös taivaalla perusjuttuja. Ongelmana ehkä on se että kaikki tarvitsee tehdä tarkemmin kuin jos olisi ostanut kalliimman. Eli käytännössä pitää olla kärsivällinen ja oppia ymmärtämään sitä kopteria tai sitten saada joku avuksi ensilennoille. Kummasti auttaa kun liikealueet katsotaan vähän rauhallisemmiksi ja kopteri trimmataan leijumaan paikallaan. Perän säädöistä nyt puhumattakaan.
Edelleen reenailen joskus muovihookoolla ja mysteryllä leijuttaimiskuvioita sekä inverted leijua. Treenasin joskus funneleitakin mutta näin jälkeenpäin voisi todeta että tarpeetonta itsensä kiusaamista oli se. Perä luiskahtelee tiukassa funnelissa. Oppiipahan tietty pelastamaan, mutta on niin paljon järkeväämpääkin opittavaa. Mitään kovavauhtista temppuilua ei noilla oikein kärsi tehdä, eikä oikeastaan mitään mihin liittyy piro, mutta edestakas kevyttä pystäriä ja sensellaista taivaalla menee säädyllisesti.
Täähän on ihan mieltymyksistä kiinni, hyvää helpolla vai jonkunlaista halvalla. Ja toiselle toimiva on toiselle toimimaton, mitä nyt kukin sietää/haluaa.