Itse hommasin Beltin ensikopuksi viime toukokuussa ja ensilento oli n. 3 sek ja kukkapenkkiin päätyi.

No, sen jälkeenkin on saanut tehdä remonttia aikalailla, yhdessä vaiheessa taisi tilauksia olla vetämässä leluja.netille ainakin yksi viikossa... Nyt kun hieman on Beltin kanssa jos päässyt sinuiksi niin uskaltaa jo hieman kaarrella taivaallakin sinne sun tänne, kuitenkaan mitään AD3D:tä ei voi vielä haaveillakaan. Hieman helpotti Beltin hallintaa kun hommasi tuon paremman lähettimen sitä käskyttämään mutta kyllä sillä alkuperäiselläkin alkuun pääsee. Muutama asia mitä kannattaa mielestäni huomioida:
-Aina kun harjoittelet, mene jonnekin missä on TILAA. Itse kokeilin alkuun ihan pihapiirissä ja siellä ne pusikot, puut ynnä muut roinat hyökkäävät välittömästi päälle. Kun ympärillä on lääniä, ei ole niin väliä vaikka kopu hieman liikkuukin hallitsemattomasti, sitä on sitten aikaa ja mahdollisuus korjailla ihan toisella tavalla.
-Suosittelen mahdollisimman tyyntä keliä. Olin itse syysleirillä monttu auki katselemassa, kun jengi lenteli siinä tuulessa ettei mitään. Tuntuu, että ei tarvi olla kuin kevyttä tuulenvirettä ilmassa, niin omaa Belttiä viedään jo joka suuntaan kuin pässiä narussa. Etenkin äkkinäiset korkeusvaihtelut yllättävät helposti.
-Kun saat kopua jo irti maasta ja alat päästä jo ns. leijutusvaiheeseen, ei kannata nostaa kovinkaan korkealle, yrittää vaan varovaisesti pitää sitä ehkä n. metrissä-kahdessa (perä itseen päin), jolloin ehtii jo jonkinlaisia korjausliikkeitä tehdä jos meinaa karata, ainakin itse huomasin että jos nostaa liian korkealle, menee asennontaju helposti jolloin tulee korjattua väärään suuntaan ja sitten se on moro... jos taas leijuttelee aivan maan pinnassa, ei ehdi kissaa sanoa kun kopu kippaa johonkin suuntaan ja lavat ottavat maahan. Harjoituspallot tosin aika hyvin pelastavat siinä kohtaa.
-Jos sinulla on E-SKyn oma radio, siitä vasemmasta pyörivästä nupista (oliko Hov-pit?) kannattaa säätää mahdollisimman paljon kierroksia nuppiin suhteessa lapakulmiin, jolloin ainakin oman kokemuksen mukaan kopu oli melkoisen paljon vakaampi.
Konkarit korjatkoon jos tuli paljon asiavirheitä. Noilla suurin piirtein itse menin ja nyt on voinut jo useita akullisia lentää niin, ettei ole tarvinut tehdä remonttia joka lennon jälkeen. Alussa meinasi usko kyllä loppua totaalisesti mutta sisullahan se Suomalainen mies painaa...
Kokemani + täältä lukemani perusteella en tosiaankaan usko, että tuo Belt olisi aloittelijalle kovinkaan hyvä kopukka harjoitella, joku tosin hyvin sanoikin että jos sillä oppii hyvin lentämään, osaa lentää millä vain.

Taitaa olla Beltti kuitenkin vaikeimmasta päästä, tosin itselläni ei ole mitään kokemusta muista vehkeistä joten aivan mutuilua siinä mielessä. Nyt on hankintalistalla ja etsinnässä 500-600 Rexi, kun sen saa hommattua niin sitten voi jo hieman kertoa vertailukokemuksia täälläkin näin aloittelijan näkökulmasta.