Oorait .Kiitoksia eli ton videon mukaan mennään
Mitenkäs ton leluja netin ohje on erinlainen lainaus siitä
Irrota moottorille menevät johdot, kytke virta lähettimeen ja vastaanottimeen.
Lapa työnnetään lapakulmamittarin lävitse, ja mitataan asteet linjaamalla lapakulmamittarin yläreuna samansuuntaisesti stabilointitankoon (flybar) kanssa. Pyri pitämään stabilointitanko noin 90 asteen kulmassa pääakseliin (main saft) nähden. Säädä lapakulmat nollaan kaasun ollessa 50%, HOV. PIT kytkimestä (idle up kytkin N asennossa,normaali lennätys,ei 3D-taitolento) Mikäli säätö ei riitä, säädä swashplatelta nuppiin kulkevia ”push” linkkejä (2 kpl). Kaasun ollessa 100% lapakulma on n. +7 astetta, jolloin kopteri leijuu noin 70% kaasulla lapakulmien ollessa n. +4%. Liian suuri lapakulma heikentää kopterin vakautta ja pienentää nousukiihtyvyyttä (vajoaminen hitaammin pysäytettävissä esim. laskeutumisessa), myös peräroottorin pyörimisnopeus tippuu, joka vaikuttaa perän suuntavakauteen.
Tämän jälkeen säädä lapojen nousukulmat siten, että lapojen kärjet kulkevat samaa rataa/ korkeudella (trackaaminen). Näin helikopteristasi tulee helpommin hallittava ja se resonoi vähemmän. Tämä tapahtuu seuraavasti: merkkaa yhden lavan kärki esim. tussilla. Aseta kopteri tukevalle alustalle ja kiinnitä jalaksista alustaan esim. laudalla jalasten välistä kulkien. käytä myös aina suojalaseja. Lisää kaasua (noin 50 %), katso kulkevatko lavankärjet samalla tasolla. Elleivät kulje, lyhentämällä ”push” linkkiä lavan kärki nousee, muista säätää molempia linkkejä samanaikaisesti eli jos lyhennät toista esim. puoli kierrosta niin pidennä toisen puolen linkkiä sama puolikierrosta.